Yasmine Esser hoofdredacteur De Buik van Amsterdam
- Media
- 21 mrt 2019 @ 10:06
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - OnlineJournalistiekMakersFoodCommunityPersonalia
- 21 mrt 2019 @ 10:06
- Jeroen Mirck
Yasmine Esser wordt hoofdredacteur van foodplatform De Buik van Amsterdam. Ze werkte voor Wayne Parker Kent (WPK) als hoofdredacteur voor de titels Beautify en NSMBL. Daarvoor werkte ze voor FashionUnited en diverse printmagazines.
De Buik heeft hiermee het lokale Amsterdamse team compleet en zet in op sterke groei in de hoofdstad. Het platform voor en door liefhebbers van lekker eten, drinken en mooie producten is opgericht in Rotterdam, won in 2014 de Rotterdamse Persprijs en werd vorig jaar uitgeroepen tot 'Beste culinaire website van het jaar'.
Amsterdamse foodcultuur
De Buik is sinds eind 2018 actief in Amsterdam. De culinaire journalisten en foodbloggers van De Buik vertellen verhalen over restaurants, stellen een restaurantgids samen en geven tips over nieuwe en gevestigde culinaire hotspots van de hoofdstad. Met de komst van deze ervaren redactiechef wil de Buik sneller groeien in Amsterdam en zo de Amsterdamse foodcultuur vooruit helpen.
Esser wordt het gezicht van de Buik van Amsterdam. Ze zal het team van bloggers en journalisten in Amsterdam aansturen, aanspreekpunt zijn voor de mensen die de lokale foodcultuur vormgeven en verantwoordelijk zijn voor de verhalen waar de Buik beroemd mee is geworden en uitgegroeid is tot een van de grootste en best gewaarde food websites van Nederland.
Wie is Yasmine Esser?
Yasmine Esser is een ervaren kracht in de wereld van (online) journalistiek. Ze was hiervoor actief als Content & Team Lead voor het cluster beauty & lifestyle bij Wayne Parker Kent en daarvoor werkte ze als redactiechef bij Beautify.nl. Ze is opgeleid als journalist en haalde hierna haar Master in Amsterdam (Religie en Levensbeschouwing, specialisatie communicatie en media).
Esser woont in Amsterdam, is – niet verrassend – dol op uit eten gaan en heeft twee guilty pleasures: pindakaas en glühwein.Zelf zegt ze: 'Uit eten gaan is mijn allergrootste hobby, dus werken aan een platform dat gaat over restaurants vind ik natuurlijk geweldig. Mijn doel is om De Buik in Amsterdam flink te laten groeien, zodat iedereen in de stad op de hoogte kan zijn van alle mooie verhalen over (nieuwe) horecazaken.'
Gijsbregt Brouwer, mede-oprichter van De Buik: 'We hebben de afgelopen maanden rustig gewerkt aan onze aanwezigheid in Amsterdam met dagelijks goede verhalen en het uitbouwen van ons netwerk. Met de komst van Yasmine kunnen we vol gas vooruit. Onze ambities zijn hoog. In de journalistiek maken mensen het verschil. Daarom zijn we blij met een ervaren en creatieve kracht als Yasmine.'
Wat is De Buik precies?
De Buik is een platform voor en door liefhebbers van lekker eten, drinken en mooie producten. Het journalistieke platform is onafhankelijk en heeft een positieve instelling. Het platform is eind 2013 opgericht en werd in korte tijd razend populair. Met dank aan een sterk redactioneel team en enthousiaste makers, groeien zij vijf jaar later nog steeds door. Zo staat er achter de redactie, bestaande uit zes man, een team van meer dan zestig bloggers. In Rotterdam worden deze aangestuurd door Claire Tuns en in Amsterdam voortaan door Yasmine Esser.
De website bereikt meer dan een half miljoen mensen per maand. De Buik heeft maandelijks tussen de 300.000 en 350.000 pageviews en meer dan 200.000 bezoeken. Ook de social media-kanalen van De Buik weet men goed te vinden, met meer dan 81.000 likes op Facebook en bijna 30.000 volgers op Instagram.
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- KPN en S10 starten campagne tegen online buitensluiten Kom...
- De Telegraaf bereikt zakelijke topbeslissers
- Ook Prime Video brengt Premier League naar Nederland
- [column] GenZ en de power van Cutenessmarketing
- Donald Duck blijft populairste mediamerk onder kinderen
- FD zet roze kleur centraal in nieuwe campagne
Laatste Nieuws
- Nederlandse media lanceren... 18-09-2025
- FD zet roze kleur centraal in nieuwe... 15-09-2025
- KPN en S10 starten campagne tegen... 12-09-2025
- Donald Duck blijft populairste... 11-09-2025
- Ook Prime Video brengt Premier... 10-09-2025
- De Telegraaf bereikt zakelijke... 08-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes