Vogue zet Amsterdamse jongeren op de cover

  • Media
  • 18 sep 2020 @ 15:18
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Print

In het nieuwe oktobernummer van modetijdschrift Vogue Nederland geen modellen, maar 20 leerlingen van de Open Schoolgemeenschap Bijlmer uit Amsterdam. Ze staan op de cover en werkten mee aan de inhoud van het nummer.

Onder de noemer The power of youth wil Vogue Nederland (onderdeel van Hearst) zodoende een ode aan ‘de nieuwe generatie’ brengen. Zij moeten immers de wereld gaan veranderen en zullen dat ongetwijfeld ook doen, stelt Vogue. Voor het oktobernummer zijn drie aparte covers gemaakt (zie onder).

De editie is samen met in totaal twintig OSB-scholieren gecreëerd. Ze werden gefotografeerd in kleding waarin ze zichzelf het liefst zien en zijn uitgenodigd op de Vogue-redactie om over het nummer mee te denken. Zo interviewden scholieren Amary Bahia Hoen en Ibrahim Kayal actrice Hannah Hoekstra, die het veelbesproken Zwarte Piet is Racisme-shirt naar een lunch met het koningspaar droeg.

Meer bij Vogue.

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken