Bridget Maasland lanceert platform over menopauze

- Media
- 12 jul 2024 @ 09:27
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 12 jul 2024 @ 09:27
- Michiel van Zaane
Bridget Maasland lanceert het platform Grapes, gewijd aan vrouwen in de (pre)menopauze en iedereen die hiermee te maken krijgt.
Ongeveer 80% van alle vrouwen ervaart symptomen van de overgang, waaronder opvliegers, nachtelijk zweten, stemmingswisselingen, vermoeidheid en slaapproblemen. Maasland zelf werd rond haar veertigste voor het eerst geconfronteerd met vage hormonale klachten. Klachten die ze relatief snel kon plaatsen omdat ze haar moeder al op jonge leeftijd met ernstige menopauzale klachten zag worstelen; maar dat geldt lang niet voor alle vrouwen: onderzoek van de Britse universiteit UCL toont aan dat 90% van de vrouwen die de menopauze doormaken hier niets over leerde op school, en 60% pas naar informatie opzoek gaat als ze symptomen ondervinden.
‘Vrouwen worden nog vaak overvallen door de overgang. Dit is onacceptabel,’ zegt Bridget Maasland. ‘Grapes is hier om de (pre)menopauze bespreekbaar te maken en af te rekenen met ouderwetse ideeën over anti-veroudering. Welkom in het tijdperk van fine aging!’
Podcast
Naast het nieuwe platform spreekt Maasland in haar vernieuwde podcasts én een online serie (die dit najaar wordt opgenomen) meerdere bekende én onbekende vrouwen. In de podcast ‘Komt een vrouw bij de dokter’ gaat Maasland in gesprek met deskundigen over de (pre)menopauze. Deze reeks is eind augustus te beluisteren. In de nieuwe podcast ‘Age like fine wine’ gaat het over mooi ouder worden. Want waarom verdwijnen veel vrouwen nadat ze een bepaalde leeftijd bereiken van de buis, terwijl hun mannelijke collega’s nog tientallen jaren blijven zitten? Hoe ervaren zij de druk om er jong uit te blijven zien? En kun je als vrouw na je 35e nog je grote doorbraak beleven?
Gasten zijn o.a. Katja Schuurman, Nazmiye Oral, Daphne Bunskoek en Sylvana Simons. ‘Age like fine wine’ is wekelijks te beluisteren via Spotify.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Paramount mengt zich in strijd om Warner Bros Discovery
- Podimo bereikt 300K betalende leden in Nederland
- Aandacht voor advertenties blijkt sterk platformafhankelijk
- [column] Als je kerstcommercial wordt teruggetrokken omdat je...
- Management neemt PXR Media over
- [column] De mooiste tijd van het jaar?
Laatste Nieuws
- Management neemt PXR Media over19-12-2025
- Aandacht voor advertenties blijkt... 16-12-2025
- Paramount mengt zich in strijd om... 10-12-2025
- Podimo bereikt 300K betalende leden... 10-12-2025
- Netflix slokt Warner Bros en HBO Max... 05-12-2025
- Jong talent en Nederlandstalig valt... 05-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025

