Jongeren over oorlog en herdenken
- Online
- 7 mei 2013 @ 00:00
- Link
-
Redactie MarketingTribune
- InteractieDialoogInteractieDoelgroepConceptInteractie
- 7 mei 2013 @ 00:00
- Redactie MarketingTribune
De Anne Frank Stichting heeft een iPad App en een social mediasite voor jongeren gelanceerd: Code-R. Vijf jongeren vertellen wat oorlog voor hen betekent en nodigen anderen uit hetzelfde te doen. Code-R wil jongeren actief betrekken bij de betekenis van oorlog en herdenken.
In de iPad App vertellen vijf jongeren een verrassend verhaal uit de Tweede Wereldoorlog. Gebruikers swipen door familiegeschiedenissen met bijzondere historische foto’s en filmfragmenten uit Rotterdam, Aalten, Breda en Amsterdam, en duiken in een stripverhaal over de Tweede Wereldoorlog. Daarnaast gaan de vijf jongeren in op de vraag: wat is jouw Code-R, ofwel: wat betekent oorlog en herdenken voor jou?
Diezelfde vraag staat centraal op de social mediasite. Wat is jouw Code-R? Remember, denk je aan wat er is gebeurd, aan de mensen die zijn vervolgd en omgekomen? Reflect, zie je discriminatie, uitsluiting en vervolging ook nu om je heen? Respond, wat leer je van de geschiedenis en wat doe je daarmee? De site biedt jongeren de mogelijkheid om hun eigen ideeën en mening over oorlog en herdenken achter te laten via een poll, shoutbox, tweet en/of foto.
Code-R is een initiatief van de Anne Frank Stichting in samenwerking met LBi, Layer Gloss en Mobypicture. Code-R is mede tot stand gekomen dankzij een financiële bijdrage van het Nationaal Comité 4 en 5 mei, onder andere om het gebruik van educatieve stripverhalen over de Tweede Wereldoorlog binnen en buiten het onderwijs te bevorderen.
De App is gratis verkrijgbaar in de iTunes App Store. Op de website van Code-R staat informatie over het initiatief.
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Albert Heijn maakt AH App meertalig met hulp van AI
- Hoe Moneybird emotie boven product kiest in nieuwe campagne...
- Just speelt in op jongerencultuur met campagne ‘moetje of wilje’
- Waarom e-mailmarketing nog steeds de basis is van digitale...
- Inter Milan introduceert digitaal loyaliteitsplatform Interista
- AH wint Greatest TikTok tijdens Ad Awards
Laatste Nieuws
- KPN introduceert App de Sint AI... 20-11-2025
- MondoMarketing bekroond tot beste... 19-11-2025
- AH wint Greatest TikTok tijdens Ad... 19-11-2025
- Identity Games kiest voor speelse... 18-11-2025
- [onderzoek] Ruim helft jongeren... 17-11-2025
- Hoe Moneybird emotie boven product... 17-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

