Meer internetbagger van Hi
- Online
- 16 okt 2013 @ 08:00
- Link
-
Redactie Online
Redactie
MarketingTribune - Geen tag
- 16 okt 2013 @ 08:00
- Redactie Online
In een nieuwe online contentcampagne, gemaakt door FHV BBDO, brengt mobiele provider Hi een hommage aan alle crap die op internet te vinden is. Bij de nieuwe abonnementen van Hi krijgt de klant 4G internet en aanzienlijke databundels. Zodat ze eindelijk onbeperkt naar zingende groentes, vliegende scootmobiels en andere internetcrap kunnen kijken. Met de campagneclaim #MORECRAP FROM THE WEB overspoelt Hi het web met zelfgemaakte crap. In de hoofdrol weer Uriah Arnhem, bekend van eerdere Hi commercials.
Waar voorheen televisiecommercials het hart van de campagne vormden, verschuift nu het grootste deel van het budget naar online. Hi zegt met het mediagedrag van jongeren mee te bewegen en wil zo ook de concurrentie een stap voorblijven.
De campagne is begonnen met het verspreiden van unbranded content op sites als Reddit, 9GAG en Vine. Binnen een uur haalde Hi de nummer 2 positie van populairste GIF-jes bij Reddit, en werd op 9GAG meer dan 250.000 views behaald. Deze week start de grootschalige video- bannercampagne waarin de content voorzien wordt van de campagneboodschap #MORECRAP
Deze week introduceren Dumpert en Hi een online serie: DUMPERT CRAP TV. In elke aflevering duikt Uriah dieper in het fenomeen internetcrap. Waarom is die ongein zo leuk? En waarom doen geiten en katten het nou zo goed? Vervolgens wordt er aangejaagd om via #MORECRAP content te delen en te maken. Hi maakt in samenwerking met Youtube de eerste pre-rolls die je als kijker niet wilt skippen. Want ondanks dat Uriah je smeekt om op ‘skip ad’ te drukken, wordt het je als kijker wel heel aantrekkelijk gemaakt om voor een andere optie te kiezen.
-
Redactie Online
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/online/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Mobiel.nl: Uitgeslapen mensen... 24-01-2025
- [marketeer 214] Diederik Broekhuizen... 24-01-2025
- [update] TikTok-vluchtelingen naar... 20-01-2025
- Polaroid.com: digitale beleving vol... 10-01-2025
- TUI introduceert Lena, de AI Explorer 09-01-2025
- Marketeers moeten AI inzetten als... 06-01-2025
MarketingTribune Events
- 8apr 2025
Branded Content Event
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day