Reviewplatform maakt verzamelen reviews nog inzichtelijker

Reviewplatform maakt verzamelen reviews nog inzichtelijker
  • Online
  • 20 jan 2020 @ 10:14
  • 12493 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Marketing

Het reviewplatform Trustpilot zegt nog meer transparantie te creëren in reviews met de lancering van een functionaliteit die consumenten meer inzicht geeft in hoe bedrijven reviews verzamelen: transparent inviting.

De functie laat zien hoe ieder bedrijf reviews verzamelt, klanten hiervoor uitnodigt en hoe vaak er op reviews gereageerd wordt, zodat consumenten beter kunnen bepalen bij welke bedrijven ze wel en niet willen kopen.

Fundament

‘Reviews zijn het fundament waarop bedrijven en consumenten over de hele wereld relaties aangaan, vertrouwen opbouwen en werken aan verbetering. Ik ben ervan overtuigd dat het niet alleen gaat om de sterren en reviews die bedrijven verzamelen, maar juist ook om de manier waarop ze worden verzameld. Dat is wat consumenten en bedrijven ons vertellen en de reden waarom we continu innoveren om het meest transparante reviewplatform ter wereld te blijven,’ aldus Peter Mühlmann, oprichter en CEO van Trustpilot.

Aanvulling op eerdere maatregelen

Iedereen kan naar aanleiding van een service- of koopervaring op elk moment een review op Trustpilot achterlaten, en bedrijven kunnen deze reviews niet vooraf inzien of aanpassen. Bedrijven kunnen gratis gebruikmaken van Trustpilot om reviews te verzamelen en te beantwoorden. Daarnaast is er de mogelijkheid om aanvullende tools aan te schaffen, waarmee bedrijven op automatische wijze reviews en waardevolle inzichten kunnen verzamelen. De nieuwe functie is een aanvulling op Trustpilots rapportagefunctie, die laat zien hoe bedrijven reviews rapporteren die in strijd zijn met de gebruikersrichtlijnen van Trustpilot.

‘We doen elke dag ons uiterste best om de kwaliteit en integriteit van Trustpilot te waarborgen. We gaven al eerder openheid van zaken over het gebruik van onze rapportagefunctie, en nu geven we inzicht in hoe elk bedrijf reviews verzamelt en klanten hiertoe uitnodigt. Het openbaar maken van deze informatie is een nieuwe manier om goed gedrag te belonen, zodat bedrijven die naar eer en geweten handelen daar nog meer profijt van zullen hebben,’ aldus Carolyn Jameson, Chief Legal & Policy Officer bij Trustpilot.

Meer transparantie belangrijk voor driekwart gebruikers

Het bieden van meer transparantie is belangrijk voor gebruikers van Trustpilot. Uit een enquête onder 1250 Nederlandse Trustpilot-gebruikers blijkt dat 74% meer informatie wil over hoe bedrijven achter de schermen met reviews omgaan. En 59% geeft aan meer vertrouwen te hebben in bedrijven die hier open over zijn.

De nieuwe functie laat daarom zien:

•             welke reviews op eigen initiatief en welke naar aanleiding van een uitnodiging zijn geschreven, en hoe dit de algehele score van een bedrijf beïnvloedt;

•             wat de sterrenscore van elke review-bron is;

•             hoeveel reviews een bedrijf de afgelopen twaalf maanden heeft ontvangen;

•             op hoeveel reviews een bedrijf gereageerd heeft;

•             wanneer het Trustpilot-profiel geclaimd is;

•             of een bedrijf gebruikmaakt van de gratis of betaalde diensten van Trustpilot;

•             of een bedrijf incentives inzet voor het verzamelen van reviews.

Enquêtemethode

De enquête werd gehouden onder 1250 willekeurige Trustpilot-gebruikers op nl.trustpilot.com.

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken