Instagramaccount Bol.com winnaar van 2020
- Online
- 3 feb 2021 @ 06:57
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Social media
- 3 feb 2021 @ 06:57
- Sjaak Hoogkamer
Het afgelopen jaar heeft Somention ieder kwartaal onderzoek gedaan naar de 100 invloedrijkste Nederlandse merken op Instagram: de Instagram top 100. Het onderzoek is gehouden onder Nederlandse merken of internationale merken met een Nederlands Instagram account.
Het onderzoek focust zich op de engagement rate in combinatie met het aantal volgers. Engagement rate is het aantal reacties en likes per post gedeeld door het aantal volgers op dat moment. Om een betrouwbare rating te krijgen zijn alleen accounts meegenomen met meer dan 5.000 volgers. Bol.com kwam als onbetwiste winnaar van 2020 uit de bus.
Bol.com heeft deze prestatie te danken aan een behoorlijke toename van het aantal volgers en de imposante hoeveelheid interactie met de doelgroep. In een jaar tijd zijn zij van 75.000 volgers naar 200.000 volgers gegaan, een groei van 166%. Met een gemiddeld engagement rate van 11,67%.
Beste 10 accounts van 2020
1. @bol.com
2. @eftelling
3. @annefrankhouse_official
4. @theoceancleanup
5. @vangoghmuseum
6. @netflixnl
7. @myjewellery
8. @walibihollandofficial
9. @wondr.experience
10. @rijksmuseum
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Pega lanceert GenAI met 20 nieuwe... 31-05-2023
- [onderzoek] Vijf jaar AVG: balans... 25-05-2023
- Apple TV gebruikt muziek met... 16-05-2023
- 2,2 miljoen Nederlanders slachtoffer... 11-05-2023
- Nederlandse bestedingen digital... 09-05-2023
- '70% Nederlanders gekwetst door... 08-05-2023
MarketingTribune Events
- 15jun 2023
NIMA Marketing Day
- 19sep 2023
CrossBorder Event
- 5okt 2023
CustomerFirst Congres