Instagramaccount Bol.com winnaar van 2020

Instagramaccount Bol.com winnaar van 2020
  • Online
  • 3 feb 2021 @ 06:57
  • 15762 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Social media

Het afgelopen jaar heeft Somention ieder kwartaal onderzoek gedaan naar de 100 invloedrijkste Nederlandse merken op Instagram: de Instagram top 100. Het onderzoek is gehouden onder Nederlandse merken of internationale merken met een Nederlands Instagram account.

Het onderzoek focust zich op de engagement rate in combinatie met het aantal volgers. Engagement rate is het aantal reacties en likes per post gedeeld door het aantal volgers op dat moment. Om een betrouwbare rating te krijgen zijn alleen accounts meegenomen met meer dan 5.000 volgers. Bol.com kwam als onbetwiste winnaar van 2020 uit de bus.

Bol.com heeft deze prestatie te danken aan een behoorlijke toename van het aantal volgers en de imposante hoeveelheid interactie met de doelgroep. In een jaar tijd zijn zij van 75.000 volgers naar 200.000 volgers gegaan, een groei van 166%. Met een gemiddeld engagement rate van 11,67%.

Beste 10 accounts van 2020

1.           @bol.com

2.           @eftelling

3.           @annefrankhouse_official

4.           @theoceancleanup

5.           @vangoghmuseum

6.           @netflixnl

7.           @myjewellery

8.           @walibihollandofficial

9.           @wondr.experience

10.         @rijksmuseum

 

 

 

 

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events

Whitepapers


  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken