Internetgiganten slaan handen ineen voor schoenenmerk ETQ

Internetgiganten slaan handen ineen voor schoenenmerk ETQ
  • Online
  • 3 dec 2021 @ 15:00
  • 24879 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • WinkelenWeb

Adriaan Mol en Sebastian Monteban slaan de handen ineen om schoenenmerk ETQ naar een next level te brengen. Tech en ambacht ontmoeten elkaar. Beide ondernemers hebben hun strepen in fintech en e-commerce verdiend.

Na Mol sluit vandaag ook Monteban zich aan bij het bijzondere team van ETQ. Deze stap gaat gepaard met een miljoenenin- vestering, melden de heren. 'Ik ken niemand die het vak van het schoenen maken zo goed beheersen als de jongens van ETQ. Samen zorgen we ervoor dat meer consumenten dat gaan ontdekken', aldus Monteban.

Mol en Monteban
Beide ondernemers hebben hun strepen in fintech en e-commerce verdiend en zijn dus een bijzondere combinatie met de handgemaakte schoenen. Adriaan Mol, ervaren serie-ondernemer, richtte al op piepjonge leeftijd payment service provider Mollie op, gevolgd door Messagebird. Mol zet met zijn bedrijven telkens de aanval in op de gevestigde orde. Met succes.

Ook Sebastian Monteban heeft veel successen op zijn naam staan, onlangs nog verkocht hij zijn snelgroeiende e-juweliersimperium Brandfield. ETQ is voor hem een logische stap. 'Ik heb altijd al een zwak gehad voor kwalitatieve, duurzaam ge- maakte lederwaren. Wie de schoen past trekke hem aan. En ik pas hem.'

De volgende stap is een sprong
Met de nieuwe investering kan het merk ETQ naar eigen zeggen haar productinnovatie versnellen en haar vleugels uitslaan naar landen als de UK, Duitsland en Frankrijk, ook zullen zij de focus op de thuismarkt intensiveren. De oprichter van ETQ, Patrick van der Woude, is trots op de samenwerking. 'Hierdoor kan ik mij volledig concentreren op mijn levenswerk: de essentiële schoen perfectioneren.'

Het voortdurend verbeteren van enkele basis modellen is volgens hem wat de man van morgen nodig heeft. 'Het is als de Porsche 911: de essentie van het model blijft onaangetast, iconisch, maar onder de motorkap schuilen de laatste technologieën.' Het ETQ productportfolio zal de komende maanden worden uitgebreid met nog meer wardrobe essentials zodat er een totaalaanbod ontstaat van essentiële schoenen voor iedere gelegenheid. Van Der Woude: 'Onze schoenen moeten de dagelijkse hype voorbij wandelen.'

 

Over ETQ
'ETQ is een Amsterdams bedrijf opgericht in 2010 door o.a. Patrick van der Woude en Hugo Castermans. ETQ hanteert de volgende designfilosofieën; minimalistisch, tijdloos en architectonisch. In de afgelopen 10 jaar is het ontwerp van de schoen vrijwel hetzelfde gebleven, terwijl de constructie en het comfort keer op keer zijn verbeterd. Collecties van ETQ zijn o.a te vinden bij Nederlandse retailers als 1 Amsterdam, Calico Jack, De Bijenkorf en Baskèts.'

(bron: ETQ)

Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken