Match Group en Tinder lanceren campagne tegen online datingfraude

Match Group en Tinder lanceren campagne tegen online datingfraude
  • Online
  • 10 jan 2023 @ 15:29
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Match Group, het moederbedrijf van Tinder, Match, Hinge en Plenty of Fish,strat een wereldwijde campagne om consumenten voor te lichten over hoe zij veiliger kunnen daten en hoe ze beschermd kunnen blijven tegen verschillende vormen van online fraude.

Vanaf 10 januari 2023 krijgen gebruikers van Tinder, Hinge, Match, Plenty of Fish, Meetic and OurTime berichten met tips en veelvoorkomend gedrag waarop zij moeten letten om potentiële oplichting te herkennen. Deze tips zijn opgesteld met behulp van rechtshandhaving en deskundigen op het gebied van financiële uitbuiting. De berichten zullen wereldwijd aan gebruikers worden getoond via een in-app bericht op Tinder en Meetic en via meldingen op Match, Hinge, Plenty of Fish en OurTime. 

Omdat deze vorm van oplichting de afgelopen jaren steeds populairder en serieuzer is geworden, hebben de verschillende bedrijven binnen Match Group maatregelen genomen om gebruikers te helpen voorkomen dat hen zoiets overkomt en hen te waarschuwen voor mogelijke oplichting en fraude. Zo werden er nieuwe productfuncties geïntroduceerd, zoals selfie verificatie en videochat en ontvingen gebruikers pop-up berichten met veiligheidstips als bepaalde woorden in gesprekken tussen gebruikers werden gedetecteerd.

‘Als voormalig rechercheur en speciaal agent weet ik uit eerste hand hoe oplichters nietsvermoedende mensen verleiden tot het delen van persoonlijke informatie en uiteindelijk het geven van geld en hoe zij jagen op mensen die op zoek zijn naar liefde of gezelschap’, zegt Buddy Loomis, Senior Director of Law Enforcement Operations and Investigations bij Match Group. ‘Dat is de reden dat we investeren in de ontwikkeling van veiligheidstools voor gebruikers om veiliger contacten te leggen.’

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken