TikTok en Ticketmaster werken samen in meer dan 20 landen
- Online
- 5 dec 2023 @ 08:54
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 5 dec 2023 @ 08:54
- Michiel van Zaane
TikTok en Ticketmaster breiden hun ticketingpartnerschap uit naar meer dan 20 nieuwe markten, waaronder Nederland, na de succesvolle bètalancering van het partnerschap in de VS in 2022.
Alle gecertificeerde artiesten op TikTok in de deelnemende landen kunnen nu de ticketingfunctie van Ticketmaster gebruiken om hun live-optredens te promoten en contact te maken met fans over de hele wereld. De nieuw functie wordt gelanceerd in het VK, Ierland, Australië, Duitsland, Frankrijk, Canada, Mexico, Oostenrijk, België, Tsjechië, Denemarken, Finland, Italië, Nederland, Nieuw-Zeeland, Noorwegen, Polen, Zwitserland, Spanje en Zweden.
Muziekfans wereldwijd kunnen nu tickets voor evenementen ontdekken en kopen via Ticketmaster, direct binnen het TikTok-platform. De in-app-functie stelt artiesten in staat hun live-optredens te promoten bij nieuwe en bestaande fans op TikTok. Tot nu toe heeft het partnerschap ticketingcampagnes gezien voor zowel gevestigde als opkomende artiesten, komieken en sportteams, waaronder Niall Horan, The Kooks, Burna Boy en Shania Twain. Er zijn al meer dan 2,5 miljard videoweergaven die gebruikmaken van de in-app-functie door artiesten, sportteams en evenementorganisatoren sinds de bètalancering.
Michael Kümmerle, Global Music Partnership Development Lead van TikTok: ‘Dit is een spannend moment voor de miljoenen gepassioneerde muziekfans in de TikTok-gemeenschap. Door fans in staat te stellen tickets direct via TikTok te kopen, geven we artiesten de kans om kaartkopers op een geheel nieuwe manier te bereiken en het spel voor live-evenementen over de hele wereld te veranderen. Terwijl we fans dichter bij de artiesten en evenementen brengen waar ze van houden, hopen we nog meer waarde te bieden aan alle artiesten in alle stadia van hun carrière en meer kansen te bieden voor een groeiende fanbase. We zijn erg benieuwd hoe onze samenwerking met Ticketmaster zich in de loop van de tijd zal ontwikkelen.’
Michael Chua, VP Global Business Development & Strategic Partnerships van Ticketmaster: ‘De muziek van vandaag leeft op een wereldwijd podium en de vraag naar 'live' is nog nooit zo groot geweest. Door onze samenwerking stellen TikTok en Ticketmaster artiesten in staat om hun content gemakkelijk te verbinden met evenementontdekking en ticketaankoop in de app, waardoor het voor fans over de hele wereld gemakkelijker dan ooit wordt om hun favoriete artiesten live te ervaren.’
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Google lanceert nieuwe functies in... 01-11-2024
- [interview] Picnic zet klantdata om... 01-11-2024
- ACM waarschuwt jongeren voor... 31-10-2024
- LinkedIn krijgt boete vanwege... 25-10-2024
- Patrick Petersen over PIM nominatie... 23-10-2024
- Duits Verkeersbureau zet... 23-10-2024
MarketingTribune Events
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing