[video] Pre-rolls die je niet wegklikt

[video] Pre-rolls die je niet wegklikt
  • Online
  • 4 dec 2014 @ 10:31
  • Link
  • Josine Pelleboer
    Josine Pelleboer

    Brand Partnerships Manager
    UM Studios
  • Online advertisingVirale marketingVideo

Waarom worden pre-rolls als vervelend ervaren? Waarom skip ik zo’n video het liefst in plaats van te sharen met vrienden? Ik zoek immers op YouTube naar leuke, grappige of inspirerende filmpjes. In dit artikel heb ik een aantal inspirerende pre-rolls verzameld. In de hoop dat we in 2015 massaal creatieve pre-rolls gaan sharen.

Video is booming. Vloggers veroveren de wereld en YouTube blijft maar groeien. Per maand kijken we meer dan 6 miljard uur aan content en per minuut wordt er drie uur aan videocontent geüpload. Kortom als merk moet je aanwezig zijn op YouTube om je doelgroep te bereiken.

Het is makkelijk en goedkoop om een deel van je commercial in te zetten als pre-roll. Alleen de boodschap zal nooit op een positieve wijze aankomen bij de doelgroep. Mensen die op YouTube zitten zijn niet op zoek naar een commercieel pushbericht. We zijn op zoek naar vermaak, kennis, nostalgie, inspiratie, voorbeelden, emotie, humor et cetera. Kortom er is veel meer te halen uit een pre-roll dan ouderwets zenden van een boodschap. Denk aan het creëren van traffic naar je website, het volgen van je YouTube kanaal of het genereren van conversie.

De onderstaande filmpjes zijn goede voorbeelden van creatieve en interactieve pre-rolls. Enerzijds leuke filmpjes die ik wil delen, content om kennis te vergaren, video’s die me inspireren of mij zelfs uitdagen om iets te doen.

Product: Asics - ‘run drier’
Bekijk hier hoe Asics de ‘run drier’-boodschap op creatieve wijze bewijst door middel van ‘de pasta-test’. Een goed voorbeeld van niet roepen dat je nieuwe product geweldig is, maar het op een creatieve manier bewijzen.
 



Gamification: Madagascar - zoek de pinguïns
Wist je dat je een spel of winactie aan je pre-roll kan koppelen? Met de mogelijkheden van social toolbars of een slimme call te action is er veel meer uit je pre-roll te halen. Madagascar heeft dit goed gedaan, doe mee en zoek de pinguïns!
 



Inspiratie: Alpro - scampi met romige tomatensaus
Deze video van Alpro biedt toegevoegde waarde door een recept met de kijker te delen. In 25 seconden laten ze zien hoe je scampi in romige tomatensaus maakt. Sympathiek, lekker, handig en leuk. Interessant om te targetten op een specifieke doelgroep of interesse.
 



Interactief: Bally - shoppen
Bally heeft een interactieve video gemaakt om op een slimme manier meer traffic en conversie te halen uit hun pre-rolls. Laat je inspireren!
 



Fun: Volkswagen - skipbutton
Zie hier hoe Volkswagen de irritatie van de kijker voor is. Volkswagen skipt de advertentie na vijf seconden zelf weg. Een korte krachtige video, zo kort dat er volle engagement is en de boodschap sowieso overkomt.
 



Josine Pelleboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken