Lidl twee jaar sponsor van Etixx-Quick Step

Lidl twee jaar sponsor van Etixx-Quick Step
  • Sponsoring
  • 1 okt 2015 @ 12:48
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • SponsoringSportmarketing

Warenhuisketen Lidl prijkt vanaf januari 2016 op alle shirts en broeken van de wielerformatie Etixx-Quick-Step Cycling Team. De Belgische retailer gaat een sponsorovereenkomst aan voor twee jaar. Het geel-blauw-rode logo is vanaf volgend seizoen te zien op de kledij van onder meer Tom Boonen, Tony Martin en Zdenek Štybar.

'Team Etixx-Quick-Step Cycling is één van de grootste wielerploegen ter wereld. Met deze samenwerking willen wij, via het wielrennen en de ploeg, onze boodschap van Lidl als de versdiscounter van België en als leverancier van goede voeding nog verder verspreiden', legt marketingdirecteur van Lidl Jeroen Bal uit.

Lidl telt bijna 10.000 winkels, verspreid over 26 landen in Europa. In 2018 wil de winkelketen haar eerste vestigingen in de VS openen. Bal: 'In de eerste plaats is dit een samenwerking vanuit Lidl België, maar uiteraard gaan we dit platform aanbieden aan alle andere landen. Het wielrennen en Team Etixx-Quickstep Cycling zijn ook buiten onze landsgrenzen ontzettend populair.'

'Natuurlijk zijn wij tevreden met de komst van Lidl als sponsor. Het doet me deugd dat ze onze ploeg als platform hebben uitgekozen', klinkt het bij CEO van de ploeg, Patrick Lefèvere. 'Het feit dat wij de grootste wielerwedstrijden rijden én de aanwezigheid van enkele zeer grote renners is absoluut een meerwaarde voor mondiale merken zoals Lidl. Wij zijn dan ook erg nieuwsgierig naar hoe zij het team en ons platform gaan gebruiken om op een creatieve manier hun verhaal van verse voedingsspecialist te vertellen.'

Lidl zette eerder al stappen in fietsprojecten en sponsoring van het wielrennen. Zo is de warenhuisketen partner van Flanders Classics, de organisator achter onder meer de Ronde van Vlaanderen en de Proximus Cycling Challenges.  

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken