Philips en Rijksmuseum tonen maatschappelijk belang kunst
- Sponsoring
- 27 jul 2017 @ 00:18
- Link
-
Redactie Sponsoring
Redactie
MarketingTribune - Social mediaStorytellingKunst & CultuurContentCreatie
- 27 jul 2017 @ 00:18
- Redactie Sponsoring
Het Rijksmuseum en zijn sponsor Philips nemen ons mee in de wonderlijke medische wereld van de gouden eeuw. Via een social campagne, in samenwerking met Ogilvy Amsterdam, laat Philips zien wat het belang van kunst is voor onze samenleving.
De werken van oude meesters zoals onder meer Jan Steen en Jan van der Bruggen laten zien hoe medische zaken op een wonderlijke wijze in praktijk werden gebracht. En hoe dat heeft geleid tot de medische innovaties van vandaag.
Zo werden in de gouden eeuw kleren verbrand voor een diagnose, was de kapper ook de tandarts en droegen dokters maskers bij het behandelen van een patiënt. Redenen genoeg om blij te zijn dat het leven op medisch gebied aanzienlijk verbeterd is.
Ogilvy vertaalde drie kunstwerken met een medisch thema in een korte video, die vervolgens via social media zijn verspreid.
Credits
Klant: Royal Philips | Bureau: Ogilvy Amsterdam | Verantwoordelijk bij klant: Nathalie Lam and Jonathan Kirwan | Creatie: Dimitri Deneuville and David Diankanguila | Account: Pauline Landa and Florent Geerts | Strategie: Madzy Beynen | Productie: Cam David | Illustratie & Animatie: John Beckers | Muziek : Cris&Jef Music | Geluidsstudio: Haaifaaideluxe
-
Redactie Sponsoring
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/sponsoring/
- Profiel »
- sponsoring
- belang
- maatschappelijk
- video
- Rijksmuseum
- medisch
- storytelling
- content
- social media
- museum
- Philips
- kunst
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Evian kiest Carlos Alcaraz als nieuw... 27-06-2025
- Odido nieuwe partner Esther Vergeer... 05-06-2025
- TCL wordt wereldwijde partner van... 04-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Dynamic Creative Optimization: de slimste weg naar relevantie en resultaat
- Bouw een wendbaar en toekomstbestendig IT-landschap
- Webcare is meer dan online klantenservice - ontdek hoe je écht klantgericht communiceert
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management
- Building a Data Platform for Analytics & Activation