Philips en Rijksmuseum tonen maatschappelijk belang kunst

  • Sponsoring
  • 27 jul 2017 @ 00:18
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • Social mediaStorytellingKunst & CultuurContentCreatie

Het Rijksmuseum en zijn sponsor Philips nemen ons mee in de wonderlijke medische wereld van de gouden eeuw. Via een social campagne, in samenwerking met Ogilvy Amsterdam, laat Philips zien wat het belang van kunst is voor onze samenleving.

De werken van oude meesters zoals onder meer Jan Steen en Jan van der Bruggen laten zien hoe medische zaken op een wonderlijke wijze in praktijk werden gebracht. En hoe dat heeft geleid tot de medische innovaties van vandaag.   

Zo werden in de gouden eeuw kleren verbrand voor een diagnose, was de kapper ook de tandarts en droegen dokters maskers bij het behandelen van een patiënt. Redenen genoeg om blij te zijn dat het leven op medisch gebied aanzienlijk verbeterd is.

Ogilvy vertaalde drie kunstwerken met een medisch thema in een korte video, die vervolgens via social media zijn verspreid. 

Credits

Klant: Royal Philips | Bureau: Ogilvy Amsterdam | Verantwoordelijk bij klant: Nathalie Lam and Jonathan Kirwan | Creatie: Dimitri Deneuville and David Diankanguila | Account: Pauline Landa and Florent Geerts | Strategie: Madzy Beynen | Productie: Cam David | Illustratie & Animatie: John Beckers | Muziek : Cris&Jef Music | Geluidsstudio: Haaifaaideluxe



Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken