Philips en Rijksmuseum tonen maatschappelijk belang kunst
- Sponsoring
 - 27 jul 2017 @ 00:18
 - Link
 - 
  
Redactie Sponsoring
Redactie
MarketingTribune - Social mediaStorytellingKunst & CultuurContentCreatie
 
- 27 jul 2017 @ 00:18
 - Redactie Sponsoring
 
Het Rijksmuseum en zijn sponsor Philips nemen ons mee in de wonderlijke medische wereld van de gouden eeuw. Via een social campagne, in samenwerking met Ogilvy Amsterdam, laat Philips zien wat het belang van kunst is voor onze samenleving.
De werken van oude meesters zoals onder meer Jan Steen en Jan van der Bruggen laten zien hoe medische zaken op een wonderlijke wijze in praktijk werden gebracht. En hoe dat heeft geleid tot de medische innovaties van vandaag.
Zo werden in de gouden eeuw kleren verbrand voor een diagnose, was de kapper ook de tandarts en droegen dokters maskers bij het behandelen van een patiënt. Redenen genoeg om blij te zijn dat het leven op medisch gebied aanzienlijk verbeterd is.
Ogilvy vertaalde drie kunstwerken met een medisch thema in een korte video, die vervolgens via social media zijn verspreid.
Credits
Klant: Royal Philips | Bureau: Ogilvy Amsterdam | Verantwoordelijk bij klant: Nathalie Lam and Jonathan Kirwan | Creatie: Dimitri Deneuville and David Diankanguila | Account: Pauline Landa and Florent Geerts | Strategie: Madzy Beynen | Productie: Cam David | Illustratie & Animatie: John Beckers | Muziek : Cris&Jef Music | Geluidsstudio: Haaifaaideluxe
- 
Redactie Sponsoring
 - Werkt bij: MarketingTribune
 - Functie: Redactie
 - Website:http://www.marketingtribune.nl/sponsoring/
 - Profiel »
 
- storytelling
 - sponsoring
 - video
 - kunst
 - content
 - Rijksmuseum
 - social media
 - museum
 - maatschappelijk
 - medisch
 - Philips
 - belang
 
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
 - Inschrijven
 
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
 - ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
 
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- ParkBee nieuwe official partner van... 01-11-2025
 - Heineken beëindigt na 30 jaar... 30-10-2025
 - Dopper lanceert special edition met... 30-10-2025
 - Alfa Romeo koppelt merk aan dynamiek... 24-10-2025
 - Rexona sluit vijfjarig partnerschap... 16-10-2025
 - Go Ahead Eagles lanceert exclusieve... 14-10-2025
 
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
 - Klaar voor Black Friday?
 - De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
 - Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
 - Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
 - The State of AI in Customer Experience 2025
 

