Almere City FC innoveert met periode-sponsoring
- Sponsoring
- 28 jun 2019 @ 10:17
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - VoetbalSponsoringInnovatie
- 28 jun 2019 @ 10:17
- Jeroen Mirck
Op de voorkant van het shirt van Almere City FC staan komend seizoen vier afwisselende sponsornamen. De voetbalclub heeft de primeur van afwisselende sponsors per periodetitel.
De club wil haar 'eigenwijze karakter' onderstrepen door op vernieuwende wijze de hoofdsponsor te koppelen aan één van de vier periodes in de Keuken Kampioen Divisie. Volgende week maakt de club bekend welk bedrijf de naam verbindt aan de eerste periode.
Deze wijziging valt samen met de strategische keuze van HIT Profit, de huidige hoofdsponsor. Het bedrijf uit Oisterwijk kiest, omwille van haar landelijke positionering, voor een bredere ondersteuning van de sport, verdeeld over meerdere clubs in de Eredivisie en Keuken Kampioen Divisie. Wel hebben Almere City en HIT Profit besloten om hun positieve samenwerking voor de komende twee jaren te verlengen, onder andere voorwaarden.
Algemeen directeur John Bes van Almere City FC heeft veel vertrouwen in de periodesponsoring: 'Deze nieuwe vorm van shirtsponsoring stelt ons in staat om meer uit de markt te halen. Tegelijkertijd kunnen we nu meer campagnematig aandacht genereren voor een shirtsponsor en activaties toespitsen op een periode in het jaar die voor de sponsor in kwestie het meest relevant is.'
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
- periodetitel
- shirtreclame
- sponsoring
- Keuken Kampioen Divisie
- Almere City FC
- sponsors
- periode
- voetbal
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Heineken beëindigt na 30 jaar... 30-10-2025
- Dopper lanceert special edition met... 30-10-2025
- Alfa Romeo koppelt merk aan dynamiek... 24-10-2025
- Rexona sluit vijfjarig partnerschap... 16-10-2025
- Go Ahead Eagles lanceert exclusieve... 14-10-2025
- Ikea steunt Natuurmonumenten: 'Geef... 13-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

