Almere City FC innoveert met periode-sponsoring

Almere City FC innoveert met periode-sponsoring
  • Sponsoring
  • 28 jun 2019 @ 10:17
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • VoetbalSponsoringInnovatie

Op de voorkant van het shirt van Almere City FC staan komend seizoen vier afwisselende sponsornamen. De voetbalclub heeft de primeur van afwisselende sponsors per periodetitel.

De club wil haar 'eigenwijze karakter' onderstrepen door op vernieuwende wijze de hoofdsponsor te koppelen aan één van de vier periodes in de Keuken Kampioen Divisie. Volgende week maakt de club bekend welk bedrijf de naam verbindt aan de eerste periode.

Deze wijziging valt samen met de strategische keuze van HIT Profit, de huidige hoofdsponsor. Het bedrijf uit Oisterwijk kiest, omwille van haar landelijke positionering, voor een bredere ondersteuning van de sport, verdeeld over meerdere clubs in de Eredivisie en Keuken Kampioen Divisie. Wel hebben Almere City en HIT Profit besloten om hun positieve samenwerking voor de komende twee jaren te verlengen, onder andere voorwaarden.

Algemeen directeur John Bes van Almere City FC heeft veel vertrouwen in de periodesponsoring: 'Deze nieuwe vorm van shirtsponsoring stelt ons in staat om meer uit de markt te halen. Tegelijkertijd kunnen we nu meer campagnematig  aandacht genereren voor een shirtsponsor en activaties toespitsen op een periode in het jaar die voor de sponsor in kwestie het meest relevant is.'

Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken