Bijl PR en KWF genomineerd voor Dutch PR Award
- Algemeen
- 29 jun 2015 @ 06:05
- Link
-
Redactie Zorgmarketing
Redactie
MarketingTribune - StichtingAwardsSamenwerking
- 29 jun 2015 @ 06:05
- Redactie Zorgmarketing
Bijl PR en KWF Kankerbestrijding zijn in de categorie corporate/reputatie/strategie genomineerd voor een Dutch PR Award. 'We hebben gezamenlijk een pr-strategie bedacht om wetenschappelijk onderzoek naar kanker dichterbij de mensen te brengen,' vertelt Lisa van den Eijk, adviseur bij Bijl PR. 'Dit door de wetenschapper, de mens achter de witte jas, een gezicht te geven. Op een laagdrempelige en vooral persoonlijke en menselijke manier.'
Wetenschap Dichtbij
‘Dat je als donateur van KWF Kankerbestrijding onderzoek naar kanker steunt is bekend. Maar, waarnaar, hoe en door wie wordt dat onderzoek gedaan? Waarom kost het zoveel tijd en geld en wat levert het op? Dat weten maar weinig mensen. Samen met KWF brengen we hier verandering in. Door doorlopend en op verschillende manieren te communiceren over onderzoek en onderzoekers brengen we wetenschap dichter bij de mensen,’ legt Van den Eijk uit.
Onderzoeker van de Week
‘Wie kunnen beter over het hoe en wat, nut en noodzaak van een onderzoek vertellen dan de onderzoekers zelf? In de KWF Facebookreeks "Onderzoeker van de Week" lees je elke week het verhaal van een onderzoeker. Deze verhalen bieden we ook actief aan bij verschillende media. Voor deze reeks hebben we wekelijks diverse wetenschappers vanuit verschillende ziekenhuizen en laboratoria in heel Nederland geïnterviewd. Nederland krijgt als het ware een kijkje in de keuken van de “verborgen” wereld van laboratoria,’ verduidelijkt Van den Eijk.
Effecten
‘Met ruim vijftig onderzoekers van de week op Facebook en de KWF-website bereiken we op sympathieke, persoonlijke, maar relatief eenvoudige wijze een groot publiek. Er barst enorme interactie los op de KWF Facebookpagina. Er wordt massaal geliked, gedeeld en gereageerd. Gemiddeld bereikt iedere onderzoeker van de week ruim twintigduizend mensen op Facebook.' Daarmee is de rubriek volgens Van den Eijk 'één van de meest gewaardeerde en gelezen KWF-rubrieken': 'Dat blijkt niet alleen uit de cijfers, maar ook uit de vele reacties, zoals: "Dit is waarom ik donateur ben".'
De prijsuitreiking van de Dutch PR Awards vindt aanstaande donderdag plaats in Felix in de Steigers in Amsterdam. In de categorie corporate/reputatie/strategie zijn naast Bijl PR ook Bex*communicatie met een crisiscommunicatiecase en De Issuemakers met ‘Mijn bieb moet blijven!’ genomineerd.
-
Redactie Zorgmarketing
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/zorg/
- Profiel »
- KWF Kankerbestrijding
- PR
- Bijl PR
- Website
- Interactie
- Onderzoeker van de Week
- Dutch PR Award
- Social media
- Strategie
- Wetenschap Dichtbij
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [onderzoek] Gen Z vraagt om nieuw werkmodel
- [interview] WWF CMO Amcke Becker over 'Adopteer een dier'
- Doneren als slimme marketingstrategie
- ‘De echte impact van marketing zit in leiderschap, niet alleen...
- [column] First dates in marketing
- Podcastserie ‘The Next Tony’ #8 met Goodoo-founder Roderick...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025

