Bijl PR en KWF genomineerd voor Dutch PR Award
- Algemeen
- 29 jun 2015 @ 06:05
- Link
-
Redactie Zorgmarketing
Redactie
MarketingTribune - StichtingAwardsSamenwerking
- 29 jun 2015 @ 06:05
- Redactie Zorgmarketing
Bijl PR en KWF Kankerbestrijding zijn in de categorie corporate/reputatie/strategie genomineerd voor een Dutch PR Award. 'We hebben gezamenlijk een pr-strategie bedacht om wetenschappelijk onderzoek naar kanker dichterbij de mensen te brengen,' vertelt Lisa van den Eijk, adviseur bij Bijl PR. 'Dit door de wetenschapper, de mens achter de witte jas, een gezicht te geven. Op een laagdrempelige en vooral persoonlijke en menselijke manier.'
Wetenschap Dichtbij
‘Dat je als donateur van KWF Kankerbestrijding onderzoek naar kanker steunt is bekend. Maar, waarnaar, hoe en door wie wordt dat onderzoek gedaan? Waarom kost het zoveel tijd en geld en wat levert het op? Dat weten maar weinig mensen. Samen met KWF brengen we hier verandering in. Door doorlopend en op verschillende manieren te communiceren over onderzoek en onderzoekers brengen we wetenschap dichter bij de mensen,’ legt Van den Eijk uit.
Onderzoeker van de Week
‘Wie kunnen beter over het hoe en wat, nut en noodzaak van een onderzoek vertellen dan de onderzoekers zelf? In de KWF Facebookreeks "Onderzoeker van de Week" lees je elke week het verhaal van een onderzoeker. Deze verhalen bieden we ook actief aan bij verschillende media. Voor deze reeks hebben we wekelijks diverse wetenschappers vanuit verschillende ziekenhuizen en laboratoria in heel Nederland geïnterviewd. Nederland krijgt als het ware een kijkje in de keuken van de “verborgen” wereld van laboratoria,’ verduidelijkt Van den Eijk.
Effecten
‘Met ruim vijftig onderzoekers van de week op Facebook en de KWF-website bereiken we op sympathieke, persoonlijke, maar relatief eenvoudige wijze een groot publiek. Er barst enorme interactie los op de KWF Facebookpagina. Er wordt massaal geliked, gedeeld en gereageerd. Gemiddeld bereikt iedere onderzoeker van de week ruim twintigduizend mensen op Facebook.' Daarmee is de rubriek volgens Van den Eijk 'één van de meest gewaardeerde en gelezen KWF-rubrieken': 'Dat blijkt niet alleen uit de cijfers, maar ook uit de vele reacties, zoals: "Dit is waarom ik donateur ben".'
De prijsuitreiking van de Dutch PR Awards vindt aanstaande donderdag plaats in Felix in de Steigers in Amsterdam. In de categorie corporate/reputatie/strategie zijn naast Bijl PR ook Bex*communicatie met een crisiscommunicatiecase en De Issuemakers met ‘Mijn bieb moet blijven!’ genomineerd.
-
Redactie Zorgmarketing
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/zorg/
- Profiel »
- Interactie
- Bijl PR
- Onderzoeker van de Week
- Wetenschap Dichtbij
- Dutch PR Award
- Strategie
- Social media
- KWF Kankerbestrijding
- Website
- PR
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Retailmedia: 'Stel de klantreis open voor adverteerders'
- Drie finalisten SAN New Kids on the Block 2024
- Creativiteit onder druk door zwakke inzichten
- Gouden combinatie van technologie, commercie en klantgerichtheid
- 'Retailmedia is niet alleen voor de grote spelers'
- Esther Overmars nieuw hoofdjurylid Effie Awards
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management