Het Jeroen Bosch Ziekenhuis en ChipSoft tekenen contract

  • Algemeen
  • 24 apr 2015 @ 15:03
  • Link
  • Redactie Zorgmarketing
    Redactie Zorgmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • ZakelijkZiekenhuisSamenwerking

Het Jeroen Bosch Ziekenhuis en ChipSoft hebben gisteren een samenwerkingscontract ondertekend voor de invoering van een nieuw elektronisch patiëntendossier: het ChipSoft EPD HiX. ChipSoft heeft in Nederland een ruime staat van dienst en HiX staat bekend als systeem dat de processen binnen het ziekenhuis goed ondersteunt.

Peter Langenbach, voorzitter Raad van Bestuur, laat weten trots te zijn op de ondertekening van het contract met ChipSoft. Het geeft volgens hem de mogelijkheid 'onze ambities als topklinisch ziekenhuis te realiseren: het meest patiëntveilige en patiëntgerichte ziekenhuis van Nederland te zijn. Een belangrijke stap waar we met z’n allen trots op zijn.'

Het ChipSoft EPD HiX is één geïntegreerd systeem dat alle werkprocessen rondom de patiëntenzorg ondersteunt en stroomlijnt; van afspraken, behandelplan, spoedeisende hulp, anesthesie- en operatieproces tot medicatie, klinische notities en facturering. Het schakelen tussen systemen wordt hiermee verleden tijd en de zorg verloopt veel efficiënter. Elke bevoegde zorgverlener beschikt namelijk op elk moment over de juiste informatie. Kortom een toekomstbestendig en organisatiebreed systeem, dat onder meer artsen en verpleegkundigen goed ondersteunt tijdens de werkprocessen.

Processen
Tonny de Visscher, programmamanager en KNO-arts : 'Het nieuwe EPD vraagt een andere manier van werken. Het vastleggen van gegevens moet JBZ-breed op dezelfde manier gebeuren. De eerste stap is dat we alle werkprocessen hierop gaan aanpassen. Uitgangspunt is dat de patiënt centraal staat in alle activiteiten die in het JBZ plaatsvinden. Informatie wordt eenduidig op de juiste plaats vastgelegd, betrouwbaar en actueel.'

Gedeelde kennis
Het uniformeren van processen betekent standaardiseren. Er is één werkwijze voor dezelfde functionaliteit. Om te kunnen plannen moeten agenda’s van zorgprofessionals voor elkaar opengezet worden. Een juiste en eenmalige registratie aan de bron is van groot belang. Om continuïteit in het proces te borgen is actuele informatie essentieel. Bijvoorbeeld het operatiekamerverslag is klaar, voordat de patiënt de OK verlaat en er is altijd een actueel medicatieoverzicht binnen het Jeroen Bosch Ziekenhuis.

Voor de patiënt betekent het nieuwe EPD HiX dat hij in de toekomst via het zorgportaal van het JBZ toegang krijgt tot zijn eigen dossier.









Redactie Zorgmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken