Het Jeroen Bosch Ziekenhuis en ChipSoft tekenen contract
- Algemeen
- 24 apr 2015 @ 15:03
- Link
-
Redactie Zorgmarketing
Redactie
MarketingTribune - ZakelijkZiekenhuisSamenwerking
- 24 apr 2015 @ 15:03
- Redactie Zorgmarketing
Het Jeroen Bosch Ziekenhuis en ChipSoft hebben gisteren een samenwerkingscontract ondertekend voor de invoering van een nieuw elektronisch patiëntendossier: het ChipSoft EPD HiX. ChipSoft heeft in Nederland een ruime staat van dienst en HiX staat bekend als systeem dat de processen binnen het ziekenhuis goed ondersteunt.
Peter Langenbach, voorzitter Raad van Bestuur, laat weten trots te zijn op de ondertekening van het contract met ChipSoft. Het geeft volgens hem de mogelijkheid 'onze ambities als topklinisch ziekenhuis te realiseren: het meest patiëntveilige en patiëntgerichte ziekenhuis van Nederland te zijn. Een belangrijke stap waar we met z’n allen trots op zijn.'
Het ChipSoft EPD HiX is één geïntegreerd systeem dat alle werkprocessen rondom de patiëntenzorg ondersteunt en stroomlijnt; van afspraken, behandelplan, spoedeisende hulp, anesthesie- en operatieproces tot medicatie, klinische notities en facturering. Het schakelen tussen systemen wordt hiermee verleden tijd en de zorg verloopt veel efficiënter. Elke bevoegde zorgverlener beschikt namelijk op elk moment over de juiste informatie. Kortom een toekomstbestendig en organisatiebreed systeem, dat onder meer artsen en verpleegkundigen goed ondersteunt tijdens de werkprocessen.
Processen
Tonny de Visscher, programmamanager en KNO-arts : 'Het nieuwe EPD vraagt een andere manier van werken. Het vastleggen van gegevens moet JBZ-breed op dezelfde manier gebeuren. De eerste stap is dat we alle werkprocessen hierop gaan aanpassen. Uitgangspunt is dat de patiënt centraal staat in alle activiteiten die in het JBZ plaatsvinden. Informatie wordt eenduidig op de juiste plaats vastgelegd, betrouwbaar en actueel.'
Gedeelde kennis
Het uniformeren van processen betekent standaardiseren. Er is één werkwijze voor dezelfde functionaliteit. Om te kunnen plannen moeten agenda’s van zorgprofessionals voor elkaar opengezet worden. Een juiste en eenmalige registratie aan de bron is van groot belang. Om continuïteit in het proces te borgen is actuele informatie essentieel. Bijvoorbeeld het operatiekamerverslag is klaar, voordat de patiënt de OK verlaat en er is altijd een actueel medicatieoverzicht binnen het Jeroen Bosch Ziekenhuis.
Voor de patiënt betekent het nieuwe EPD HiX dat hij in de toekomst via het zorgportaal van het JBZ toegang krijgt tot zijn eigen dossier.
-
Redactie Zorgmarketing
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/zorg/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Hoe creatief vakmanschap 60% nieuw publiek opleverde
- Van turbulentie naar trots: de tweede kans van VanMoof
- Goodoo: plantaardig ijs met smaak én missie
- AI en DM Trendrapport 2026 Beeckestijn: AI hertekent marketing
- Podcastserie ‘The Next Tony’ #9 met Bakers & Bananas-founder...
- Dans keert terug via herseninterface
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025

