Verenigd Koninkrijk blijft ook na Brexit belangrijk
- Algemeen
- 22 jul 2021 @ 13:22
- Link
-
Ryan Baij
Allround Redacteur
BBP Media - OnderzoekCase StudyZakelijk
- 22 jul 2021 @ 13:22
- Ryan Baij
Voor driekwart (74%) van de Nederlandse bedrijven is ook ná de Brexit het Verenigd Koninkrijk het belangrijkste handelsland. Dit blijkt uit het onderzoek van Banking Circle.
De meningen over de Brexit zijn verdeeld en dit is ook terug te zien in het onderzoek van Banking Circle. Waar een derde (30%) van de bedrijven bepaalde producten en diensten uit het Verenigd Koninkrijk niet meer kan afnemen vanwege de Brexit, geeft de helft (50%) van de bedrijven aan hier geen last van te hebben. Voor 33 procent van de bedrijven is de Brexit geen reden om in de toekomst minder handel te drijven met het Verenigd Koninkrijk.
‘Er is een duidelijke verdeeldheid zichtbaar in de resultaten’, aldus Marcus Yarbug, Head of Sales Benelux bij Banking Circle. ‘Dat is waarschijnlijk te wijten aan de impact die Brexit heeft op organisaties. Brexit vraagt van alle partijen enige vorm van aanpassing. Alleen zullen deze aanpassingen voor de ene organisatie ingrijpender zijn dan de ander. Bij Banking Circle zorgen we er in ieder geval voor internationale betalingen zo simpel mogelijk zijn. Dat scheelt bedrijven veel tijd en moeite en maakt dat zij geen rekening hoeven te houden met hogere kosten als gevolg van de Brexit.’
Hoewel de Brexit veel veranderingen en onduidelijkheid met zich meebrengt, geeft een groot deel van de bedrijven aan hier in zekere mate op voorbereid te zijn. Zo geeft de helft (50%) van de bedrijven aan precies te weten hoe groot de impact van de Brexit is op hun bedrijfsvoering. Tegelijkertijd kiest 61 procent bedrijven ervoor om hun bedrijfsvoering aan te passen aan de Brexit.
Het onderzoek werd gedaan onder 337 managers werkzaam bij bedrijven die zaken doen met bedrijven uit het Verenigd Koninkrijk. Waar de een vreest voor het verlies van klanten als gevolg van de Brexit, geeft bijna de helft (45%) van de bedrijven aan zich hier geen zorgen over te maken.
-
Ryan Baij
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Goud voor Hertog Jan en Gut Amsterdam in Cannes
- TBWA\Neboko wint Zilveren Leeuw met ‘Maccie’
- Heineken wint recordaantal Lions in Cannes
- ‘Marketeers moeten minder student en meer beoefenaars van...
- [longread] Kotler revisited: nog steeds relevant
- Creativiteit zonder excuses: bouwen aan merken met lef
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Dynamic Creative Optimization: de slimste weg naar relevantie en resultaat
- Bouw een wendbaar en toekomstbestendig IT-landschap
- Webcare is meer dan online klantenservice - ontdek hoe je écht klantgericht communiceert
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management
- Building a Data Platform for Analytics & Activation