Verenigd Koninkrijk blijft ook na Brexit belangrijk
- Algemeen
- 22 jul 2021 @ 13:22
- Link
-
Ryan Baij
Allround Redacteur
BBP Media - OnderzoekCase StudyZakelijk
- 22 jul 2021 @ 13:22
- Ryan Baij
Voor driekwart (74%) van de Nederlandse bedrijven is ook ná de Brexit het Verenigd Koninkrijk het belangrijkste handelsland. Dit blijkt uit het onderzoek van Banking Circle.
De meningen over de Brexit zijn verdeeld en dit is ook terug te zien in het onderzoek van Banking Circle. Waar een derde (30%) van de bedrijven bepaalde producten en diensten uit het Verenigd Koninkrijk niet meer kan afnemen vanwege de Brexit, geeft de helft (50%) van de bedrijven aan hier geen last van te hebben. Voor 33 procent van de bedrijven is de Brexit geen reden om in de toekomst minder handel te drijven met het Verenigd Koninkrijk.
‘Er is een duidelijke verdeeldheid zichtbaar in de resultaten’, aldus Marcus Yarbug, Head of Sales Benelux bij Banking Circle. ‘Dat is waarschijnlijk te wijten aan de impact die Brexit heeft op organisaties. Brexit vraagt van alle partijen enige vorm van aanpassing. Alleen zullen deze aanpassingen voor de ene organisatie ingrijpender zijn dan de ander. Bij Banking Circle zorgen we er in ieder geval voor internationale betalingen zo simpel mogelijk zijn. Dat scheelt bedrijven veel tijd en moeite en maakt dat zij geen rekening hoeven te houden met hogere kosten als gevolg van de Brexit.’
Hoewel de Brexit veel veranderingen en onduidelijkheid met zich meebrengt, geeft een groot deel van de bedrijven aan hier in zekere mate op voorbereid te zijn. Zo geeft de helft (50%) van de bedrijven aan precies te weten hoe groot de impact van de Brexit is op hun bedrijfsvoering. Tegelijkertijd kiest 61 procent bedrijven ervoor om hun bedrijfsvoering aan te passen aan de Brexit.
Het onderzoek werd gedaan onder 337 managers werkzaam bij bedrijven die zaken doen met bedrijven uit het Verenigd Koninkrijk. Waar de een vreest voor het verlies van klanten als gevolg van de Brexit, geeft bijna de helft (45%) van de bedrijven aan zich hier geen zorgen over te maken.
-
Ryan Baij
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Imo Muller van 165 Beats: 'Veel voetbalclubs zijn erin...
- DOSSIER ESG Esther Overmars Purpose is een werkwoord
- Europees Parlement stemt vóór AI-wet
- Harry Dekker krijgt Coq de Grand Honneur tijdens GVR-diner
- ACM: sluit geen energiecontract af per telefoon
- Sven Fase van VodafoneZiggo: 'AI voelt voor mij echt als een...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing