KWF besteedt recordbedrag van ruim 154 miljoen euro in 2014
- Algemeen
- 8 mei 2015 @ 10:45
- Link
-
Redactie Zorgmarketing
Redactie
MarketingTribune - StichtingWetenschap
- 8 mei 2015 @ 10:45
- Redactie Zorgmarketing
Het 65ste jubileumjaar werd voor KWF Kankerbestrijding een jaar waarin de organisatie een recordbedrag van € 154,1 miljoen besteedde aan zijn doelstellingen: meer genezing, minder kanker en een betere kwaliteit van leven voor kankerpatiënten. In 2014 heeft KWF Kankerbestrijding een opbrengst ontvangen van 135,8 miljoen euro, waarvan ruim 110 miljoen euro eigen fondsenwerving betrof.
'Kanker is helaas nog steeds doodoorzaak nummer 1 en daarom is kankerbestrijding nog hard nodig. De afgelopen jaren hebben we gezien dat we met het geld van de gulle gevers en actienemers van KWF Kankerbestrijding het verschil kunnen maken. Het percentage van mensen dat kanker overleeft stijgt nog steeds. We zetten in op een versnelling in het kankeronderzoek en gaan grote stappen maken. Samen komen we steeds dichterbij,' zegt Michel Rudolphie algemeen directeur KWF Kankerbestrijding.
Van de ontvangen middelen besteedde de organisatie in 2014 113 procent aan de doelstellingen van KWF Kankerbestrijding. Dat dit bedrag hoger is dan de inkomsten uit 2014 komt door de extra bestedingen uit het bestemmingsfonds Alpe d’Huzes/KWF fonds. Afgelopen jaar had KWF een kostenpercentage eigen fondsenwerving van 14,3 procent.
Opbrengsten
De opbrengsten uit nalatenschappen (41,6 miljoen euro) en de opbrengsten uit donaties en giften (43,9 miljoen euro) blijven het grootste deel van de inkomsten uitmaken. Maar ook vele duizenden mensen zamelden geld in voor KWF Kankerbestrijding. Van de deelnemers aan de Alpe d’HuZes tot scholieren die statiegeld op flessen innen. KWF noemt hun acties 'naast origineel en creatief ook heel effectief' (20,4 miljoen euro). De jaarlijkse collecte, in de eerste week van september, bracht 6,2 miljoen euro op.
Lees hier het Jaarverslag van KWF Kankerbestrijding.
-
Redactie Zorgmarketing
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/zorg/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Hoe creatief vakmanschap 60% nieuw publiek opleverde
- Van turbulentie naar trots: de tweede kans van VanMoof
- Goodoo: plantaardig ijs met smaak én missie
- AI en DM Trendrapport 2026 Beeckestijn: AI hertekent marketing
- Podcastserie ‘The Next Tony’ #9 met Bakers & Bananas-founder...
- Dans keert terug via herseninterface
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025

