'E-health-applicaties moeten meer sturen'
- Algemeen
- 28 mei 2015 @ 10:14
- Link
-
Redactie Zorgmarketing
Redactie
MarketingTribune - WetenschapZiekenhuisApps
- 28 mei 2015 @ 10:14
- Redactie Zorgmarketing
‘Er zijn al veel toepassingen van e-health, maar die zijn nog verre van het specifieke niveau van medicijnen. Het is alsof we zeggen: dit lijkt aardig te werken tegen keelpijn, dus voor een maagzweer zal het ook wel goed zijn.’ Technisch Weekblad tekent deze woorden op uit de mond van de Finse hoogleraar Harri Oinas-Kukkonen.
Volgens de e-health-hoogleraar zitten digitale hulpmiddelen in de gezondheidszorg nog in de pioniersfase. Een van zijn vondsten is dat die meer moeten sturen op gewenst gedrag. Alleen het presenteren van data en de gebruiker zelf laten bepalen welke actie hij onderneemt, werkt niet. Hij deed deze uitspraken tijdens het congres Supporting Health by Technology vorige week vrijdag in Enschede.
App
Ook citeert het weekblad onderzoeker Nienke Beerlage, die stelt dat e-health 'vaak contentgedreven en daardoor niet effectief’. De Twentse onderzoeker ontwikkelde een vragenlijst om de effectiviteit van apps in te meten. Haar conclusie is dat het nu nog niet echt mogelijk is om de effectiviteit van een app vast te stellen.
-
Redactie Zorgmarketing
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/zorg/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Cannes Lions start forum voor sportcreativiteit
- Van turbulentie naar trots: de tweede kans van VanMoof
- Hoe creatief vakmanschap 60% nieuw publiek opleverde
- Podcastserie ‘The Next Tony’ #9 met Bakers & Bananas-founder...
- AI en DM Trendrapport 2026 Beeckestijn: AI hertekent marketing
- Goodoo: plantaardig ijs met smaak én missie
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025

