[Mijn marketing] Sanneke Boesveldt: ‘Alleen in real life springt de vonk over’

[Mijn marketing] Sanneke Boesveldt: ‘Alleen in real life springt de vonk over’
  • Algemeen
  • 20 jul 2020 @ 10:52
  • 23431 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • AppsMarketing

Sanneke Boesveldt (38) is chief marketing officer van dating-app Inner Circle. Ze ontmoette haar huidige vriend in 2014 op concurrent-app Tinder. ‘Dat had net zo goed op Inner Circle gekund, ware het niet dat het screeningsproces toen veel strenger was.'

Match

We zijn deze maand live gegaan met onze merkcampagne 'Meet your match', dat tevens onze nieuwe tagline is. De campagne draait om het ontmoeten van je match in real life, maar ook iemand van je eigen niveau. Een persoon die je uitdaagt en de beste versie van jou in jezelf naar boven brengt. Op dit moment hangen de grote steden in Nederland vol met onze out of home-uitingen, waarop echte Inner Circle-leden te zien zijn. Want als je authenticiteit predikt, kom je niet weg met modellen of stockfotografie.

Vonk

Inner Cirle heeft naast Capital C in Amsterdam een kantoor in Londen, waar nog steeds vanuit huis gewerkt wordt. Tijdens de piek van corona in maart en april zagen we de activiteit in berichten enorm toenemen, maar die piek nam al snel af. In onze derde markt, Brazilië, groeien we juist weer door corona. Natuurlijk is het ontmoeten van mensen online fijn en helpt het tegen eenzaamheid, maar uiteindelijk wil je elkaar in real life ontmoeten. Want alleen dan springt de vonk over.

Statement

Inner Circle staat voor inclusiviteit van alle rassen en genders. Toen de Black Lives Matter-beweging serieuze vormen aannam, hebben we uiteraard besproken hoe we hierop moesten reageren. Onze organische social media-posts hebben we voor een periode stopgezet. Veel verder zijn we met een statement niet gegaan, omdat we eigenlijk simpelweg te laat waren. En later een statement uitbrengen voelde alsof we wilden meeliften met de rest.

Tafel voor twee

Inner Cirle probeert zich te onderscheiden van andere dating-apps door het organiseren van live single events. Serieuze events waar ook echt leuke mensen op afkomen. Deze events staan nu vanwege corona even on hold, maar in augustus organiseren we ons eerste coronaproof-event in Nederland en snel erna ook in Londen. Ook hebben we een marketing pillar in het leven geroepen, met als doel het faciliteren van mooie date-ervaringen. Denk aan Table for 2 in de Vondelkerk, Felix Meritis en Jimmy Woo.

Afgewezen

Ik heb mijn vriend in 2014 op Tinder (concurrent, red.) ontmoet. Het had net zo goed Inner Circle kunnen zijn, ware het niet dat ik daar werd afgewezen. De dating-app bestond toen nog niet zo lang en in die tijd zaten er teveel blonde vrouwen van mijn leeftijd op Inner Circle, zo is mij verteld. Tegenwoordig is het screeningproces van dating-apps veel beter, slimmer en vooral inclusiever. Nu mijn Tinder-match inmiddels de vader van mijn kind is, ben ik vooral bezig mijn vrijgezelle vriendinnen blij te maken met een Inner Circle-lidmaatschap - en met succes.

Duurzaam merk

Ik hou van merken die succesvol zijn door een oprechte missie en Patagonia is hier een goed voorbeeld van. Het dragen van dit kledingmerk maakt in één keer duidelijk welke waarden je belangrijk vindt in het leven. Tegen consumentisme; voor kwaliteit en een beter milieu. En het feit dat Patagonia meerdere generaties aanspreekt, maakt het letterlijk een duurzaam merk.

Investeren in marketing

Korte broekenmerk Mr. Marvis is niet te missen en investeert flink in marketing. Overal waar ik op straat loop zie ik enorme billboards, in het weekend de printadvertenties in het Parool, op televisie commercials rondom het journaal en ik geloof dat ik ze zelfs op de radio heb gehoord. De uitingen zijn supersimpel, net als de boodschap en het product. Ik begrijp dat er goede investeerders achter zitten en dat bevestigt eens te meer dat je flink moet investeren in je merk en media en daarmee uiteindelijk de businesscase kunt rondmaken.

Fix it

Ik ben gecharmeerd van bureaus die mean and lean werken: snel schakelen en transparant in de kosten en uren. Het is een kunst om met weinig middelen echt impact te maken. Wij hebben daarom besloten met reclamebureau Dept samen te werken. Vanwege het internationale netwerk, maar vooral de digitale kenis en fix it-mentaliteit van dit bureau.

Succes delen

Ik stoor me aan het zelf feliciterende karakter van de reclame-industrie. Maar tegelijkertijd ontkom ik er zelf ook niet aan; successen moet je gewoon delen. Hetzelfde geldt voor interviews met MarketingTribune.

Leerzaam

Ik luister podcasts wanneer dat maar kan. Werkgerelateerd zijn dat de usual suspects zoals De Podcast over Media, The Brief en Let's talk branding - allen zeer leerzaam voor start- en scale-ups.

Momentum

Ik zie het als mijn uitdaging om van Inner Circle een internationaal love brand te maken, waarbij de afweging in investeren in het merk en wat het oplevert goed afgewogen dient te worden. Het is een gezond bedrijf en we hebben echt het momentum, maar we zijn nog niet het established merk dat het moet zijn.

In Mijn Marketing vragen we vakgenoten naar hun marketingfavorieten, ergernissen en uitdagingen. De rubriek verschijnt iedere maandag en donderdag online. 

Lees ook: 

Ginny Ramkisoen: 'Ik mag meer investeren in mijn eigen marketing'

Klaas Weima: 'Aandacht is de nieuwe valuta'

Reuben Alexander: 'Ik draag elke dag Patagonia'

Edward van de Ridder: 'Teams is vermoeiend, maar wel efficiënt'

Annelies Poelsema: 'Netflix spoiler-campagne blijft geniaal'

Safi Graauw: 'Ik wil laten zien dat cultuur versterkt'

Roel Welling: 'Bullshit verkopen is geen duurzaam model meer'

Annelies Valk: 'Dit is het jaar van Nike'

Jurry Oortwijn: 'Ook bij uitverkochte shows is marketing belangrijk'

Mariëlle Rooswinkel: 'Linda is consistent in alle uitingen'

Paul Meijer: 'Een campagne maak je gewoon samen'

Atva van Zanten: 'Marketing gaat over mens en cultuur'

Maud Pinckers: 'Marketing staat niet gelijk aan reclame'

Fleur Osté: 'Rihanna is mijn favoriete marketeer'

Hella de Weger: 'WhatsApp is nu mijn favoriete merk'

Martijn Keesmaat: 'Overdaad maakt plaats voor balans'

Jorn Agterberg: 'Radio gaat altijd door'

Nadine Ridder: 'Niet alles is een wedstrijdje'

Ard Bossema: 'Oranje Blik brengt ander positief geluid'

Patrick Stal: 'Ik nam corona in januari al serieus'

Gijsbregt Vijn: 'Werk aan de winkel, juist nu'

Anne Stokvis: 'Mooi werk maak je samen'

Daantje Dammers: 'Philips is nu van grote waarde'

Maurice Seleky: 'Op gepaste wijze zichtbaar blijven'

Annemieke Deering: 'Het werk loopt volop door'

Marnix Tiggeloven: 'We kunnen wel tegen een stootje'

Mirjam van den Broeke: 'Vooralsnog heb ik het druk'

Christian van Santen: 'Complexiteit marketing neemt toe'

Kyra Roest: 'Met merkbouwers per trein naar Cannes'

Christiaan Ruesink: 'Marketeer, stap uit je bubbel'

Patritia Pahladsingh: 'We maken meer dan alleen spotjes'

Herbert van Hoogdalem: 'Diversity-discussie is beetje onzin'

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken