[Mijn marketing] Paul Meijer: ‘Een campagne maak je gewoon samen’

[Mijn marketing] Paul Meijer: ‘Een campagne maak je gewoon samen’
  • Algemeen
  • 25 mei 2020 @ 12:01
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • ReclamePersonaliaMarketing

Paul Meijer is partner bij reclamebureau TheMerge in Amsterdam. Het is een misverstand dat je een campagne moet 'verkopen aan de klant', stelt de doorgewinterde reclamemaker. ‘Die maak je gewoon samen. Dat heb ik altijd zo gedaan.’

 Onderzoek

Het laatste nieuws bij TheMerge? Onze stagiair Sidney heeft zijn onderzoek naar in-housing bij bedrijven bijna af, maar hij is nog steeds op zoek naar marketeers die willen meedoen. Zij moeten dus snel naar themerge.agency/onderzoek gaan.

Cultuur

Eindelijk kun je gewoon in je onderbroek zitten werken vanaf je telefoon. De techniek maakt dat al lang mogelijk, maar sinds corona wordt het steeds meer cultuur.

Luchtkwaliteit

De recente wereldwijde pilot waarin wordt gekeken wat het effect is op de luchtkwaliteit als we bijna alle vliegtuigen aan de grond hebben, vind ik mooi.

Andere dynamiek

Google is mijn favoriete merk. Neem nou G-Suite. Het feit dat je samen real-time in hetzelfde document werkt geeft zo'n andere dynamiek. Het klinkt als een klein verschil, maar ik merk grote verandering in samenwerking. Ten goede.

Glimlach

De Fantastic normal jobs-campagne van Jobbird.com vind ik goed. Die regel is fantastisch en ook meteen de strategie. Vervolgens is de film ook nog eens ontzettend goed gemaakt, door Sharif Abdel Mawla. Ook Koning Toto, door TBWA\Neboko, geeft me een dikke vette glimlach.

Eigen kijk

Herc is mijn favoriete reclamebureau. Zij verbinden cultuur met commercie. Echt een originele eigen kijk.

Onderbuik

Mijn favoriete marketeer is Hella de Weger van ASR. Niet alleen omdat ze het lef had om na een pitch gewoon voor haar bestaande team te kiezen, maar ik vind haar ook stoer omdat ze naast onderzoek ook naar haar onderbuik durft te luisteren.

Lawaai

Mijn favoriete magazinemerk is De Gladiool. Omdat het bloedserieuze en enorm oppervlakkige zaken aan de kaak stelt. Nu even stil, maar ik beloof je zometeen weer veel lawaai.

Gewoon samen

Het is een misverstand dat je een campagne moet 'verkopen aan de klant'. Die moet je gewoon samen maken. Dat heb ik altijd zo gedaan.   

Verandering

Reclame vroeger meer rock 'n roll dan nu? Eens, maar muziekstromingen veranderen en dat is alleen maar prima.

In Mijn Marketing vragen we vakgenoten naar hun marketingfavorieten, ergernissen en uitdagingen. De rubriek verschijnt iedere maandag en donderdag online. 

Lees ook: 

Atva van Zanten: 'Marketing gaat over mens en cultuur'

Maud Pinckers: 'Marketing staat niet gelijk aan reclame'

Fleur Osté: 'Rihanna is mijn favoriete marketeer'

Hella de Weger: 'WhatsApp is nu mijn favoriete merk'

Martijn Keesmaat: 'Overdaad maakt plaats voor balans'

Jorn Agterberg: 'Radio gaat altijd door'

Nadine Ridder: 'Niet alles is een wedstrijdje'

Ard Bossema: 'Oranje Blik brengt ander positief geluid'

Patrick Stal: 'Ik nam corona in januari al serieus'

Gijsbregt Vijn: 'Werk aan de winkel, juist nu'

Anne Stokvis: 'Mooi werk maak je samen'

Daantje Dammers: 'Philips is nu van grote waarde'

Maurice Seleky: 'Op gepaste wijze zichtbaar blijven'

Annemieke Deering: 'Het werk loopt volop door'

Marnix Tiggeloven: 'We kunnen wel tegen een stootje'

Mirjam van den Broeke: 'Vooralsnog heb ik het druk'

Christian van Santen: 'Complexiteit marketing neemt toe'

Kyra Roest: 'Met merkbouwers per trein naar Cannes'

Christiaan Ruesink: 'Marketeer, stap uit je bubbel'

Patritia Pahladsingh: 'We maken meer dan alleen spotjes'

Herbert van Hoogdalem: 'Diversity-discussie is beetje onzin'

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken