[Mijn marketing] Hella de Weger: ‘WhatsApp is nu mijn favoriete merk'

[Mijn marketing] Hella de Weger: ‘WhatsApp is nu mijn favoriete merk'
  • Algemeen
  • 11 mei 2020 @ 09:57
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • MarketingPersonalia

Hella de Weger (33) is head of brand bij verzekeraar ASR. Het merk lanceerde zaterdag een nieuwe tv-commercial. ‘Nederland mag mondjesmaat weer naar buiten, maar zijn we dat niet verleerd? Let een beetje op, is het devies.’

Duurzaam

De nieuwe tv-commercial van ASR is afgelopen zaterdag live gegaan. Net als bij de vorige commercial spelen we met deze uiting in op het huidige sentiment. Nederland mag mondjesmaat weer naar buiten, maar zijn we dat niet verleerd? Let een beetje op, is het devies. Gebeurt er alsnog een ongeluk, dan zijn we er voor onze klanten en herstellen we die schade graag duurzaam.

Dankbaar

Net als iedereen is ook voor ASR de crisis lastig, maar we proberen overal waar mogelijk waarde te blijven toevoegen en te helpen door te doen. Dit doen we door bijvoorbeeld in gesprek te gaan met mensen die even hun hypotheek niet kunnen betalen of door mensen te helpen blijven bewegen met ons gezondheidsprogramma Vitality. Via onze Foundation lezen we nu ook digitaal voor aan kinderen, heel dankbaar werk.

Kleine ondernemers

Mooi om te zien dat zoveel bedrijven de omslag maken naar een meer maatschappelijk betrokken houding. Ik heb twee neven met een pannenkoekenrestaurant bij de Maarsseveens plassen, die elke dag weer iets nieuws verzinnen om hun gasten -zij het thuis- blij te maken, zoals met een high tea of paasbrunch. Het zijn de initiatieven van kleine ondernemers die mij het meest raken, omdat bij hen het leed ook direct zichtbaar is.

Contact

Op dit moment zijn WhatsApp en Microsoft Teams mijn favoriete merken, haha. Zij helpen mij om in contact te blijven met mijn collega's, vrienden en familie. Ze voegen iets toe aan mijn leven dat ik nu het meest nodig heb.

Wijn

Ik moest erg lachen om de Hun-in-a-can-campagne in de UK (door TBWA\London, red.). Je zou nu maar een wijnmerk moeten introduceren. Ze hebben dat echt op een goede manier gedaan en de juiste toon weten te raken.

Linda

Online lees ik veel verschillende magazines, van Linda tot meer zakelijke titels. Maar er worden bij mij geen magazines in de brievenbus bezorgd - naast die van het Financieele Dagblad dan.

Sparren

TheMerge is mijn favoriete reclamebureau. Daar werk ik zelf graag mee en daar komen al onze recente campagnes ook vandaan. Er is echt sprake van samenwerken, daarvoor vervalt de rol van opdrachtgever en ben je tijdelijk elkaars collega. Ze zijn altijd en elk moment van de dag bereid om te sparren, altijd in voor een nieuw idee en bijna nooit geïrriteerd als we op het laatste moment toch nog iets anders willen.

Zeuren

Ik kom weinig marketeers tegen die zeggen: goh, weet je wat ik nou zo goed vind aan deze campagne? Er is vaak een hoop kritiek op allerlei uitingen, zonder dat meningen worden gebaseerd op data of insights. En bovenop al dat zeuren, hebben we paradoxaal genoeg tientallen award-shows waarbij we elkaar prijzen weggeven. Dat zie je volgens mij in geen enkele andere branche.

Grappig

Ik vind het altijd grappig om op verjaardagen te vertellen wat ik doe. De allerkortste samenvatting die ik terugkrijg is: 'Oja, filmpjes maken voor op tv. Ben je daar het hele jaar mee bezig?'

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken