[Mijn marketing] Annelies Poelsema: 'De Netflix spoiler-campagne blijft geniaal'

[Mijn marketing] Annelies Poelsema: 'De Netflix spoiler-campagne blijft geniaal'
  • Algemeen
  • 29 jun 2020 @ 10:00
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Marketing

Annelies Poelsema (35) is marketing manager bij Subway. Nu de horeca weer open mag, heeft de fastfoodketen de 'Friendlong' gelanceerd: een sandwich van anderhalve meter lang. 'De campagne draait om samen eten met vrienden en familie, dat iedereen zo heeft gemist.’

1,5m-sandwich

Bijna al onze restaurants zijn weer open. We hebben deze nieuwe fase begin juni afgetrapt met de Friendlong-campagne. Samen zijn en samen eten met vrienden en familie heeft iedereen enorm gemist in de afgelopen maanden. Daarom hebben wij samen met ons vaste reclamebureau Achtung een sandwich van anderhalve meter bedacht en ontwikkeld, die je kunt winnen via bekende influencers.

Gedrevenheid

Uiteraard heeft de coronacrisis ook impact op Subway en hebben we het in de eerste maanden met name van delivery en pick-up moeten hebben. Dankzij de creativiteit en gedrevenheid van onze franchise owners hebben we toch veel weten te bereiken, dus daar ben ik trots op.

Netflix

Niet meer nieuw, maar wel ijzersterk: de Netflix-spoiler-campagne. Het advies was om thuis te blijven en als je toch naar buiten ging, riskeerde je spoilers tegen te komen van bekende series. Geniaal.

Chocolade

Mijn favoriete merk is Tony Chocolonely: met een heldere visie en flinke dosis lef heeft dit bedrijf grote stappen gemaakt in de chocolade-industrie. Daarnaast is de chocola heerlijk, er ligt altijd wel een reep in mijn ijskast.

Verhelderend

Byron Sharp is mijn favoriete marketeer. ‘How brands grow’ geeft verhelderende en onderbouwde antwoorden op de grote vragen van iedere marketeer.

Zen

Ik lees graag Happinez. Heerlijk om hiermee weer even zen te worden in het weekend.

Anders denken

Mijn uitdaging is om organisaties en merken te blijven uitdagen om anders te denken, los te komen van oude patronen die het grotere doel niet dienen en altijd consumer centric te blijven handelen.

Misverstand

Het is een misverstand dat je fundamentele problemen opgelost krijgt met één goede marketingcampagne en dat marketeers alleen maar 'creatieve dingen' doen.

In Mijn Marketing vragen we vakgenoten naar hun marketingfavorieten, ergernissen en uitdagingen. De rubriek verschijnt iedere maandag en donderdag online. 

Lees ook: 

Safi Graauw: 'Ik wil laten zien dat cultuur versterkt'

Roel Welling: 'Bullshit verkopen is geen duurzaam model meer'

Annelies Valk: 'Dit is het jaar van Nike'

Jurry Oortwijn: 'Ook bij uitverkochte shows is marketing belangrijk'

Mariëlle Rooswinkel: 'Linda is consistent in alle uitingen'

Paul Meijer: 'Een campagne maak je gewoon samen'

Atva van Zanten: 'Marketing gaat over mens en cultuur'

Maud Pinckers: 'Marketing staat niet gelijk aan reclame'

Fleur Osté: 'Rihanna is mijn favoriete marketeer'

Hella de Weger: 'WhatsApp is nu mijn favoriete merk'

Martijn Keesmaat: 'Overdaad maakt plaats voor balans'

Jorn Agterberg: 'Radio gaat altijd door'

Nadine Ridder: 'Niet alles is een wedstrijdje'

Ard Bossema: 'Oranje Blik brengt ander positief geluid'

Patrick Stal: 'Ik nam corona in januari al serieus'

Gijsbregt Vijn: 'Werk aan de winkel, juist nu'

Anne Stokvis: 'Mooi werk maak je samen'

Daantje Dammers: 'Philips is nu van grote waarde'

Maurice Seleky: 'Op gepaste wijze zichtbaar blijven'

Annemieke Deering: 'Het werk loopt volop door'

Marnix Tiggeloven: 'We kunnen wel tegen een stootje'

Mirjam van den Broeke: 'Vooralsnog heb ik het druk'

Christian van Santen: 'Complexiteit marketing neemt toe'

Kyra Roest: 'Met merkbouwers per trein naar Cannes'

Christiaan Ruesink: 'Marketeer, stap uit je bubbel'

Patritia Pahladsingh: 'We maken meer dan alleen spotjes'

Herbert van Hoogdalem: 'Diversity-discussie is beetje onzin'

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken