[Mijn marketing] Mariëlle Rooswinkel: ‘Linda is consistent in alle uitingen'

[Mijn marketing] Mariëlle Rooswinkel: ‘Linda is consistent in alle uitingen'
  • Algemeen
  • 28 mei 2020 @ 21:29
  • 20262 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • MarketingPersonalia

Mariëlle Rooswinkel (43) is manager marketing communicatie bij bouwmarktketen Karwei. Haar favoriete corona-initiatief is de berenjacht. 'Ouders met kleine kinderen lopen massaal door de straten om beren te zoeken.'

Energie

Bij Karwei draaien we goed, in de meeste gevallen lukt het ons om de klant corona-proof te helpen. De snelle keuzes die we moeten maken en het ad-hoc schakelen, heeft ons team hechter gemaakt. We doen het echt samen. En daaruit ontstaat een energie waar ik blij van word.

Berenjacht

Ik ben fan van de corona-berenjacht. Op een interactieve kaart kun je invullen op welk adres je een knuffelbeer achter het raam plaatst. Ouders met kleine kinderen lopen massaal door de straten om de beren te zoeken en te tellen. Ook vind ik het initiatief buurtkeukens.nl geweldig, waarbij met de Rollende Keukens straten worden voorzien van heerlijk eten. Een echte win-win: goed voor de horeca-ondernemers en het stimuleert de saamhorigheid in de buurt.

Doorontwikkeld

Linda is mijn favoriete merk, omdat het lef toont. Altijd relevant, inspirerend en breed doorontwikkeld van magazine naar platform. Consistent in alle uitingen en op alle kanalen.

Quarantaineburger

De How to make a quarantaineburger-campagne van Burger King vind ik geweldig. Relevant, impactvol en toegankelijk.

Copywriter

Geen echte marketeer, maar ik bewonder Jaap Toorenaar. Een bevlogen man en waanzinnig goede copywriter die elk merk naar the next level weet te brengen. Onmisbaar voor vele (andere) marketeers.

Ergernis

Ik erger me aan vakgenoten die achter alle trends aanlopen. Van steeds maar iets anders willen doen, is een merk nog nooit groot geworden.

Woongeluk

Mijn favoriete podcast is die van onszelf: Wooninspiratie voor je oren met Jet van Nieuwkerk. Hierin hoor je alles over woongeluk, krijg je woon- en interieurtips en hoor je leuke gesprekken met gasten als Saar Koningsberger, Sanny Verhoeven en Jamie Li.

Inspiratie

Ik lees graag magazines als Linda, Vogue, Eigen Huis en Interieur, VT en Elle Decoration. Ik hou ervan om inspiratie op te doen en dan vind ik door fysieke magazines bladeren nog steeds het fijnst.

Emotionele lading

Mijn marketinguitdaging is om de twee unieke elementen van Karwei, namelijk klussen en inrichten, op een goede manier te verenigen. En om het Karwei-merk een emotionele lading te geven, waardoor de klant ons in zijn hart gaat sluiten.

In Mijn Marketing vragen we vakgenoten naar hun marketingfavorieten, ergernissen en uitdagingen. De rubriek verschijnt iedere maandag en donderdag online. 

Lees ook: 

Paul Meijer: 'Een campagne maak je gewoon samen'

Atva van Zanten: 'Marketing gaat over mens en cultuur'

Maud Pinckers: 'Marketing staat niet gelijk aan reclame'

Fleur Osté: 'Rihanna is mijn favoriete marketeer'

Hella de Weger: 'WhatsApp is nu mijn favoriete merk'

Martijn Keesmaat: 'Overdaad maakt plaats voor balans'

Jorn Agterberg: 'Radio gaat altijd door'

Nadine Ridder: 'Niet alles is een wedstrijdje'

Ard Bossema: 'Oranje Blik brengt ander positief geluid'

Patrick Stal: 'Ik nam corona in januari al serieus'

Gijsbregt Vijn: 'Werk aan de winkel, juist nu'

Anne Stokvis: 'Mooi werk maak je samen'

Daantje Dammers: 'Philips is nu van grote waarde'

Maurice Seleky: 'Op gepaste wijze zichtbaar blijven'

Annemieke Deering: 'Het werk loopt volop door'

Marnix Tiggeloven: 'We kunnen wel tegen een stootje'

Mirjam van den Broeke: 'Vooralsnog heb ik het druk'

Christian van Santen: 'Complexiteit marketing neemt toe'

Kyra Roest: 'Met merkbouwers per trein naar Cannes'

Christiaan Ruesink: 'Marketeer, stap uit je bubbel'

Patritia Pahladsingh: 'We maken meer dan alleen spotjes'

Herbert van Hoogdalem: 'Diversity-discussie is beetje onzin'

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken