[Mijn marketing] Safi Graauw: 'Ik wil laten zien dat cultuur versterkt'

[Mijn marketing] Safi Graauw: 'Ik wil laten zien dat cultuur versterkt'
  • Algemeen
  • 25 jun 2020 @ 09:27
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • MarketingFilm

Safi Graauw (31) is oprichter van filmproductiebureau These Cavemen. De reclame-industrie ontbreekt het vaak aan innovatie en lef, stelt hij. 'We zien trends, geen paradigma's.'

Talentvol

Met These Cavemen wil ik laten zien dat cultuur versterkt. Recent zijn we door het Financieel Dagblad genomineerd als een van de 50 meest talentvolle ondernemers van Nederland. Dat voelt goed!

Getuigschrift

De Black Lives Matter-beweging is het getuigschrift van een veranderende, inclusievere, globaliserende samenleving. Het resultaat van mensen die samen opgroeien en de brug tussen zwart en wit hebben kunnen bouwen. Een ijkpunt van ons beeld als samenleving en ik ben onderdeel van die generatie. We zijn een voorbode van veranderende normen en waarden, ook in onze consumptie. Dus zet je schrap!

Activistisch

Mijn favoriete merk is Patagonia. Activistisch en van deze tijd.

Dichtbij de realiteit

De 'It's beautiful up here'-campagne van Bose vind ik mooi. Het schetst een inclusieve wereld die dichtbij de realiteit staat.

Huidige generatie

Mijn favoriete reclamebureaus zijn Herc en Hammerfest. Bureaus die het gedachtegoed van de huidige generatie begrijpen en daar ook de nodige bruggen tussen slaan.

Sociale impact

Ik heb geen favoriete marketeer, maar ik kan wel een beeld schetsen. Hij (of zij) begrijpt de sociale impact van zijn boodschap, snapt de sociaal-maatschappelijke context van zijn werk op de lange en korte termijn en respecteert dit ook.

Gebrek aan lef

Ik erger me aan het gebrek aan innovatie en lef in de reclame-industrie. Het lange termijn-effect van het werk dat we maken schetst het wereldbeeld van een grote groep mensen, maar dit lijkt vooralsnog niet begrepen. We zien trends, geen paradigma's. Jammer.

In Mijn Marketing vragen we vakgenoten naar hun marketingfavorieten, ergernissen en uitdagingen. De rubriek verschijnt iedere maandag en donderdag online. 

Lees ook: 

Roel Welling: 'Bullshit verkopen is geen duurzaam model meer'

Annelies Valk: 'Dit is het jaar van Nike'

Jurry Oortwijn: 'Ook bij uitverkochte shows is marketing belangrijk'

Mariëlle Rooswinkel: 'Linda is consistent in alle uitingen'

Paul Meijer: 'Een campagne maak je gewoon samen'

Atva van Zanten: 'Marketing gaat over mens en cultuur'

Maud Pinckers: 'Marketing staat niet gelijk aan reclame'

Fleur Osté: 'Rihanna is mijn favoriete marketeer'

Hella de Weger: 'WhatsApp is nu mijn favoriete merk'

Martijn Keesmaat: 'Overdaad maakt plaats voor balans'

Jorn Agterberg: 'Radio gaat altijd door'

Nadine Ridder: 'Niet alles is een wedstrijdje'

Ard Bossema: 'Oranje Blik brengt ander positief geluid'

Patrick Stal: 'Ik nam corona in januari al serieus'

Gijsbregt Vijn: 'Werk aan de winkel, juist nu'

Anne Stokvis: 'Mooi werk maak je samen'

Daantje Dammers: 'Philips is nu van grote waarde'

Maurice Seleky: 'Op gepaste wijze zichtbaar blijven'

Annemieke Deering: 'Het werk loopt volop door'

Marnix Tiggeloven: 'We kunnen wel tegen een stootje'

Mirjam van den Broeke: 'Vooralsnog heb ik het druk'

Christian van Santen: 'Complexiteit marketing neemt toe'

Kyra Roest: 'Met merkbouwers per trein naar Cannes'

Christiaan Ruesink: 'Marketeer, stap uit je bubbel'

Patritia Pahladsingh: 'We maken meer dan alleen spotjes'

Herbert van Hoogdalem: 'Diversity-discussie is beetje onzin'

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken