Rachel Persoon eigenaar Typhoon Hospitality

Rachel Persoon eigenaar Typhoon Hospitality
  • Algemeen
  • 2 mei 2019 @ 15:42
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • OvernamePersonaliaPR

Hospitality-marketingbureau Typhoon uit Amsterdam kondigt een overname aan. Huidig partner Rachel Persoon neemt de aandelen en positie van CEO en oprichter Yaela Raber over.

Persoon laat weten: 'Sinds het prille begin (2012, red.) van Typhoon heb ik mogen bijdragen aan de ontwikkeling van dit mooie bedrijf. Deze stap is voor mij een droom die uitkomt.' Yaela Raber voegt daaraan toe: 'Typhoon ontstond uit het idee dat hospitality-marketing beter kon en beter moest. Het is mooi om te zien dat we niet alleen met de stad zijn meegegroeid; het bureau heeft de groei ook mogelijk maakt.'

Drankmini's

Raber startte in 2012 het bureau, een tijd waarin horeca volgens haar nog in de kinderschoenen stond. 'Typhoon was toen niet meer dan een badkuip vol drankmini's en één bureau.' Rachel Persoon was de eerste medewerker van het bedrijf. Ze vervulde in zeven jaar tijd rollen als hospitalitymarketing-expert, head of PR en director business operations. 'Er zijn zoveel fantastische verhalen te vertellen in deze scene. En er is niets mooier dan marketeers en ondernemers te helpen verhalen via storytelling om te zetten in een succesvol merk of bedrijf', aldus Persoon.

Minderheidsbelang

Als partner heeft Persoon sinds 2017 al minderheidsbelang in het bedrijf. Met deze management buy-out neemt ze officieel de rollen van CEO en eigenaar over. 'In de loop van tijd ontwikkelde ik een eigen visie voor Typhoon. Precies op het moment dat die visie zijn definitieve vorm kreeg, zocht Yaela iemand die het roer over kon nemen.'


Rachel Persoon, de nieuwe CEO van Typhoon Hospitality.

In zeven jaar tijd is het team van Typhoon van twee naar 25 medewerkers uitgegroeid. Daarnaast is de focus op PR en marketing uitgebreid met branding, social media, copywriting en design. Typhoon werkte de afgelopen jaren voor merken als Foodhallen, Nespresso en Hyatt.

Raber gaat zich de komende tijd richten op haar nieuwe coachingsbureau The CEOhm. 


Yaela Raber (l) en Rachel Persoon vieren de overname (via FB-page Typhoon).

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken