[De zomer van] Shari Hubeek: ‘Als je ontspant, komt inspiratie vanzelf’

[De zomer van] Shari Hubeek: ‘Als je ontspant, komt inspiratie vanzelf’
  • Algemeen
  • 8 aug 2019 @ 10:52
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • ContentPersonaliaSponsoringEntertainment

Shari Hubeek, manager brand partnerships bij platenlabels Top Notch en Noah's Ark, leest liever geen marketingboeken op vakantie en is trots op wat ze bereikt heeft met Passi, het jongerenplatform van Rabobank.

Bij Top Notch komen het hele jaar door nieuwe nummers en videoclips uit. Daaromheen gebeuren non-stop toffe dingen, aldus Hubeek. Met het nog te lanceren platform Wijde Wereld (lees: Wij, de wereld) bijvoorbeeld gaat het label samenwerkingen aan met verschillende stichtingen en charities. Op het moment is Hubeek druk in de weer met de laatste loodjes tot festival Appelsap aanstaande zaterdag, waar rapduo The Opposites na vijf jaar een eenmalige comeback maakt. Verder heeft Top Notch net de verhuizing naar een gezamenlijk kantoor met collega-label Noah's Ark achter de rug met daarnaast de kick-off van een in-house creative hub, waar dagelijks concepten worden bedacht rondom artiesten en albumreleases. Hubeek is deze zomer, los van een weekje Ibiza in juli, dus voornamelijk aan het werk. 'Dit jaar ga ik niet meer weg, in januari 2020 mag ik weer.'

Hubeek is daarnaast trots op Passi, het jongerenplatform van Rabobank waar Top Notch creatief en strategisch partner van is. 'Onlangs hebben we Push uitgerold, een YouTube-serie waarin jonge ondernemers tussen de 13-17 jaar alles uit de kast halen om een startkapitaal van €10.000 te winnen.’ Het aantal volgers van het Instagram-account van Passi is inmiddels dat van Rabobank voorbij. 'Heel tof om te zien dat een educatief platform, als je het op de juiste manier aanpakt, onder deze doelgroep zo kan aanslaan.'

Welk marketingboek moeten vakgenoten deze zomer absoluut meenemen in hun reiskoffer?

Geen, haha. Probeer eens iets anders, een roman ofzo. Of haal je inspiratie uit je reisgezelschap, cultuur, eten, landschappen. Op vakantie moet je ontspannen. En als je ontspant, komt inspiratie vaak vanzelf. Maar ik moet eerlijk bekennen dat ik eigenlijk nooit marketingboeken lees, dus dit is misschien ook wel een makkelijk antwoord.

Het mediaseizoen gaat straks weer van start. Hoe bereid je je daarop voor?

Is dit tegenwoordig nog een ding? Ik merk aan PR-zijde wel dat het rustig is op nieuwsredacties, maar wij hebben daarnaast natuurlijk onze eigen kanalen: YouTube, Instagram en Spotify. Muziek, videoclips en andere content worden on-going gemaakt en geconsumeerd. Natuurlijk passen we ons bij Top Notch aan op behoeften van de consument in de zomer ten opzichte van de winter, maar echt een begin en eind hebben we niet.


Shari Hubeek op festival Woo Hah.


Promo voor artiest Bizzey op festival Woo Hah.

 

Lees ook over de zomers van:

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken