DOSSIER SUMMER IN THE CITY De zomer van... Marcel Surendonk van Mojo

DOSSIER SUMMER IN THE CITY De zomer van... Marcel Surendonk van Mojo
  • Algemeen
  • 24 aug 2023 @ 08:00
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • MarketingInterviewKunst & Cultuur

Marcel Surendonk, Head of Brand Partnerships bij Mojo, is in de zomertijd altijd super druk vanwege alle festivals. Dus dan geen lange vakanties voor hem. Na Lowlands, het laatste grote festival van het seizoen, gaat hij met dochterlief naar Londen.

Wat zijn je vakantieplannen voor dit jaar?
‘Als je in de live muziek en festivalbranche werkt dan is vakantie nemen in de zomermaanden eigenlijk niet te doen. Dat is ook de reden dat ik meestal in Nederland blijf. Ik heb een mooi plekje in de duinen bij Castricum en daar verblijf ik dit jaar ook twee weken, wel afgewisseld met werk en wat afspraken. Na Lowlands ga ik ook een weekje met mijn dochter naar Londen en daar kijk ik enorm naar uit. Ze is dol op citytrips. Om te shoppen natuurlijk, maar we gaan ook graag naar musea. Favoriet bij haar is lekker op een elektrische step door de stad crossen.’
 

Wat was je meest helse vakantie-ervaring en wat was je mooiste?
‘Zwemmen met dolfijnen in Nieuw-Zeeland staat nog altijd erg hoog op mijn lijstje van mooiste vakantie-ervaringen. De meest helse is absoluut die keer dat ik twee weken met de auto dwars door Engeland zou toeren en ik op de eerste avond pech kreeg. Uren moeten wachten op hulp en toen ik mijn auto de volgende dag bij de lokale garage aantrof, was hij letterlijk in honderden onderdelen ontmanteld. De rest van de vakantie heb ik getoerd in een mooie Fiat Panda, maar dat was wel even passen en meten met de bagage en mijn 1 meter 97. Is niet echt meer goed gekomen helaas.’

Wat was je mooiste marketingmoment van dit jaar tot nu toe?
‘Ik heb eigenlijk op het gebied van marketing nog geen echte uitschieter op dit moment, maar ik vond het moment dat Jumbo aankondigde zich terug te trekken uit sportsponsoring wel opvallend. Op zich geen verrassing na alle gebeurtenissen, en ik denk ook niet dat Max Verstappen hier veel last van zal hebben, maar met name hun steun aan de wieler- en schaatsploeg heeft een grote impact. Daarnaast zal Jumbo over een aantal jaren pas beseffen wat het merk hierdoor gemist heeft. Het effect van sponsoring is meestal lange termijn en dat geldt ook voor het effect als je afscheid neemt van zulke mooie sponsorobjecten.’

Wat staat er op de planning voor het najaar?
‘Als we ons laatste grote festival van het seizoen hebben gehad, te weten Lowlands eind augustus, dan is er weinig tijd om na te genieten van het drukke festivalseizoen. Merken zijn namelijk dan al weer druk bezig om hun budgetten voor het jaar erop vast te stellen en voor ons betekent dat dat we veel gesprekken aan het voeren zijn om de samenwerkingen voor het volgende jaar te bespreken en nieuwe merken aan te trekken.’

Wat is het laatste nieuws?
‘Misschien stiekem toch wel de verhuizing van ons kantoor naar Amsterdam! Na jarenlang vanuit een mooi grachtenpand in Delft te hebben geopereerd, verhuizen we eind dit jaar naar een pand pal naast Ziggo Dome. Mojo is in Delft geboren en wat dat betreft is het natuurlijk wel jammer om onze geboortegrond achter te laten, maar ik kijk er wel naar uit dat we met ons sterk gegroeide bedrijf in één pand samenkomen en ook heel fijn dat we zo dicht bij onze venues Ziggo Dome en Afas Live zitten.’

Dit artikel verscheen eerder in MarketingTribune 10, 2023 als onderdeel van ons Dossier Summer in the city.

 

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl: presenteert en duidt het brede palet aan ontwikkelingen in het vakgebied marketing.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken