‘Hubo helpt’ beste slogan in woonbranche
- Algemeen
- 28 mrt 2024 @ 08:45
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 28 mrt 2024 @ 08:45
- Michiel van Zaane
‘Hubo helpt’ is door consumenten verkozen tot de beste slogan in de woonbranche. ‘Een wereld aan ideeën’ van Ikea en ‘Gegarandeerd de laagste prijs van Nederland’ van KeukenConcurrent complementeren de top drie. ‘Da’s leuk van Xenos’ van Xenos scoort het slechtst.
Het gemiddelde rapportcijfer voor slogans in de woonbranche is 6,69. Dit blijkt uit Uitblinkers Woonbranche, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 7.000 Nederlanders. De slogan van Hubo (7,47) krijgt het hoogste rapportcijfer. Daarop volgen Ikea (7,46) en KeukenConcurrent (7,34). Het gemiddelde rapportcijfer voor slogans in de woonbranche is 6,69. Het is opvallend dat in de top vijf twee slogans staan die zich focussen op de beste prijs en één op service (‘Hubo helpt’). In het model van Treacy en Wiersema komt dit neer op de waardes operational excellence en customer intimacy. Daarnaast blijkt uit de slogans van Ikea en Coppelmans dat het consumenten aanspreekt wanneer je ze inspireert met ideeën.
De slogan van Xenos (6,36) krijgt het laagste rapportcijfer. De slogans van Sanitairwinkel (6,45), Kwantum (6,46) en Grando (6,46) volgen. Het is opvallend dat de slogans met de laagste rapportcijfers niet erg onderscheidend zijn. Deze slogans focussen zich niet op de positionering op beste product, service of proces maar streven over het algemeen een emotionele lading na.
Het Treacy en Wiersema model vormt de basis voor dit onderzoek. Dit model gaat ervan uit dat je als bedrijf een duidelijke positionering moet kiezen op het gebied van product leadership (beste product), customer intimacy (beste service) of operational excellence (beste proces). Deze laatste vertaalt zich vaak naar een lage prijs voor de consument.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [onderzoek] Campagne 'Kom niet naar Den Bosch' werkt...
- Campagne Bridging the Cap steunt jongvolwassenen met kanker
- Donny Roelvink ambassadeur Movember 2024
- Online campagne EasyPark: ‘Parkeren? Ik denk er niet aan’
- Onderzoek: 'Jongeren gevoeliger voor reacties op social dan...
- Life Trends-rapport: merkvertrouwen belangrijker
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
MarketingTribune Events
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing