[NMD 21] Van de Spijker: ‘Het enthousiasme is in 2021 weer helemaal terug’

[NMD 21] Van de Spijker: ‘Het enthousiasme is in 2021 weer helemaal terug’
  • B2b
  • 18 aug 2021 @ 10:28
  • 18187 x gelezen
  • Link
  • Ryan Baij
    Ryan Baij

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • EntertainmentInterviewKennissessieNima Marketing Day
  • 18 aug 2021 @ 10:28
  • 18187 x gelezen
  • Ryan Baij

Op 9 september 2021 vindt in DeFabrique te Utrecht de Nima Marketing Day 2021 plaats. Jori van de Spijker van Managing Consultant at DVJ Insights spreekt tijdens de NMD over hoe het met het marketingvak gaat in deze veranderende tijden. Een korte kennismaking.

Jori van de Spijker is Managing Consultant bij DVJ Insights, waar hij leiding geeft aan de business in Nederland. In zijn rol werkt hij met global en local brands en geeft hij senior consultancy op het gebied van merk, media en advertising. Naast zijn werk bij DVJ Insights maakt hij deel uit van de Raad van Advies van SWOCC. In 2021 is Jori door de MOA uitgeroepen tot Insights Professional van het jaar.

Er is steeds meer data beschikbaar, maar waarom lukt het sommige organisaties om dit te gebruiken als motor voor enorme groei terwijl anderen er geen meerwaarde uit weten te halen? Dvj Insights heeft op Europees niveau onderzoek gedaan onder 2.000 marketeers in 9 landen, waarin we ze alles gevraagd hebben over Data-Driven Marketing, hoe ze dat toepassen en welke uitdagingen er zijn. In zijn presentatie deelt Jori, Insight professional van het jaar, de belangrijkste inzichten en wat organisaties ervan kunnen leren om succesvoller gebruik te maken van data.

Wat is jouw persoonlijke motivatie om te spreken tijdens Nima Marketing Day?
Ik vind het leuk om inzichten en inspiratie te delen, waar anderen concreet mee aan de slag kunnen. Nima Marketing Day is daarvoor een geweldig podium.

Wat is je in termen van marketing de eerste maanden van 2021 het meest opgevallen?
Op dit moment merk ik vooral hoeveel enthousiasme er weer is vanuit alle organisaties. In 2020 wilde iedereen maar wat graag dat het jaar voorbij was, maar in januari merkten we dat het einde van een jaar niet het einde van Covid betekende. De afgelopen maanden wordt er weer met veel positiviteit en enthousiasme gekeken naar de toekomst, en dat zie je terug in alle marketing initiatieven.

Heeft corona (jouw) marketing veranderd?
Marketing gaat om mensen, en die zijn natuurlijk niet veranderd. In die zin heeft corona niet direct invloed gehad op het vakgebied. Wel zie je dat het heeft gewerkt als een versneller van digitale transformatie, waardoor bedrijven die voor corona sl innovatie in hun DNA hadden zitten nu als de winnaars naar voren komen.

Wat vind je het goede aan een samenkomst als NMD?
Dat we als vakgebied van elkaar leren en elkaar inspireren. In veel opzichten is marketing nog een relatief jong vakgebied waarover we nog enorm veel moeten leren. Door samen kennis te delen gaan we steeds beter begrijpen wat echt werkt en wat slechts onderbuikgevoel is.

Kun je een tipje van de sluier lichten waarover jouw NMD-verhaal gaat?
Dvj Insights heeft een Europees onderzoek gedaan onder 2.000 marketeers in 9 landen, waarin we ze alles gevraagd hebben over Data-Driven Marketing, hoe ze dat toepassen en welke uitdagingen er zijn. In mijn presentatie deel ik de belangrijkste inzichten en wat organisaties ervan kunnen leren om succesvoller gebruik te maken van data.

Wat hoop je dat bezoekers van jouw sessie meenemen naar huis?
Inspiratie en concrete inzichten hoe marketeers  succesvoller kunnen zijn in hun werk.

Maak ook kennis met enkele andere sprekers van Nima Marketing Day 2021:

Karel Zwaan van SRM 
Willemijn van Hussen en Niels de Jong van Tambr
Validators: 'Wij laten zien wat de impact van advertisement is op het mentaal marktaandeel'
Laurens Miedema van Gamma
Helma Verdaat van Sidekix
Henk-Jan ter Brugge en Joost van Dun van Philips
Cas Biesta van Ajax
Rajiv Laigsingh van Bringly
Pieter Kopmels van DSM
Mart Vonk namens Vandebron
Nicole Freid van Hak
Ada Antonides en Karen Pasman van Van Wijnen
Wing Cheung van Synerflow
Fedor Vriezen en Michiel Sala van de populaire app Ommetje
Jeramiah Albinus van Fonq
Marcel van der Heijden van Karma Kebab
Antoinette Alma en Nick Nijhuis namens Windesheim
Keynote Thomas Barta

Ryan Baij

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken