De marketingtransfers van week 5, 2025

De marketingtransfers van week 5, 2025
  • B2b
  • 7 feb 2025 @ 08:00
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
    Redactie MarketingTribune


  • Personalia

Welke nieuwe gezichten kom je deze week tegen bij de koffieautomaat en waar ga je het met hen over hebben. Dankzij MarketingTribune, dat zoals altijd de transfers in de smiezen houdt, heb je hopelijk even de tijd je voor te bereiden.

Asics heeft Andreas Moll benoemd tot Vice President of Category voor EMEA. In deze rol is hij verantwoordelijk voor marketing, merchandising en productontwikkeling in de regio. Zijn focus ligt op het stimuleren van de groei van Performance Sports, met speciale aandacht voor Tennis en Indoor. Moll heeft meer dan 20 jaar ervaring in de sportindustrie. Voor zijn huidige rol was hij twee jaar lang Category Director Running bij Asics. Voordat Moll bij ASICS begon, werkte hij bij Puma en Amer Sports Corporation in Duitsland. Carsten Unbehaun, CEO van Asics EMEA: ‘Andi speelt sinds zijn komst in 2012 een cruciale rol in de groei van Asics in onze regio. Met zijn indrukwekkende track record en diepgaande kennis van de industrie ben ik blij dat hij deze belangrijke rol op zich neemt en blijft bijdragen aan de groei van Asics.’ Mol werd in januari 2025 benoemd en volgt Gary Raucher op, die de rol van Global Head of Marketing bij Asics heeft overgenomen.

Andreas Moll

Social bureau We Are Era, onderdeel van RTL Group, heeft zijn managementteam versterkt met de benoeming van Sander Hooghiemstra als Growth Director en Lennart Benthem als Client Director. Samen met Managing Director Ruben Stuurman en Executive Director Renée Snaak nemen zij de leiding over het bureau, dat gespecialiseerd is in het verbinden van merken en communities. Hooghiemstra, die eerder werkzaam was bij Snapchat, zal zich richten op groeistrategie en de uitbreiding van het klantportfolio. Benthem, voorheen Lead Sport Partnerships bij We Are Era, wordt verantwoordelijk voor klanttevredenheid en de kwaliteit van projecten. Snaak benadrukt het belang van de herstructurering: 'Door onze nieuwe indeling op het vlak van Growth en Client Services, zijn we in staat om alle specialisaties makkelijk toe te voegen binnen deze strategie.'

Ruben Stuurman, Renée Snaak. Lennart Benthem, Sander Hooghiemstra

Henk Jan Karsten
stopt per 10 februari 2025 na zeven jaar in deze functie als hoofdredacteur van de regionale publieke omroep Oost. Hij blijft binnen de omroep actief in een adviesfunctie, waarbij hij zich richt op strategische vraagstukken en samenwerking met streekomroepen. Per 10 februari 2025 zal interim-directeur Dink Binnendijk de leiding overnemen en de functie van hoofdredacteur op zich nemen. Binnendijk bekleedde eerder een vergelijkbare dubbelrol bij RTV Drenthe. De werving voor een nieuwe directeur-bestuurder en hoofdredacteur is in gang gezet.

Henk Jan Karsten

Simone Galstaun
is gestart als verantwoordelijke voor marketing en communicatie bij Licht, een bemiddelingsbureau voor marketing- en communicatieprofessionals. In deze rol richt zij zich op het uitdragen van de visie van Licht, zowel intern als extern. Galstaun heeft ervaring met branding en strategie en was eerder betrokken bij een rebranding voor een grote multinational. Naast Galstaun heeft Licht het team uitgebreid met drie andere professionals. Willemijn Heling is gestart als Operationeel Directeur en zal zich richten op de verdere professionalisering en groei van het bureau. Nikki Wester versterkt het team als relatiebeheerder en richt zich op waardecreatie voor klanten en kandidaten. Katinka van Beek is aangesteld als manager van het Vaste LichtProfessional-programma en zal zich bezighouden met de ontwikkeling en begeleiding van interim marketing- en communicatiespecialisten. Volgens medeoprichter Maartje van Mackelenbergh zet Licht met deze uitbreidingen een belangrijke stap in de verdere groei en professionalisering van de organisatie.

Katinka van Beek | foto Zoë Mertens

Strategisch communicatieadviesbureau Value@Stake heeft Peter Mulder aangetrokken als research partner. Mulder heeft ervaring in markt-, reputatie- en stakeholderonderzoek, opgedaan bij Motivaction, Millward Brown en Intomart-GfK. Als onafhankelijk marktonderzoeker werkte hij voor Philips TV & Audio, Achmea Zilveren Kruis en Booking.com, evenals non-profitorganisaties zoals de Hartstichting en de Hogeschool van Amsterdam. Mulder over het belang van marktonderzoek: 'Het verrast me telkens weer hoeveel inzichten je kunt ophalen met eenvoudige onderzoeksmiddelen. Toch zien veel organisaties af van kwalitatief onderzoek vanwege kosten en doorlooptijd. Onterecht, want goed gepland en strak uitgevoerd hoeft het niet veel extra tijd of budget te kosten.'

Peter Mulder

Claire Revenu
is per 1 februari 2025 benoemd tot Country Director van Coca-Cola Nederland. Zij volgt Karlijn in 't Veld op, die Vice President Hong Kong, Taiwan, Macao en Mongolia wordt. In haar nieuwe rol werkt Revenu samen met Jeroen van Vliet, VP en Country Director van Coca-Cola Europacific Partners Nederland. Revenu werkt sinds 2014 bij The Coca-Cola Company in Frankrijk, waar zij onder andere de lancering van Honest en de introductie van Fuze Tea leidde. Voor haar nieuwe functie was zij General Manager voor de Olympische en Paralympische Spelen van Parijs 2024. Revenu over haar nieuwe rol: 'Ik ben enthousiast om samen met het team in Nederland verder te bouwen aan het succes van Coca-Cola. Nederland is een dynamische en innovatieve markt, ik kijk ernaar uit samen met onze partners initiatieven op te zetten die inspelen op de wensen van klanten en consumenten.'

Claire Revenu

Jildau Cuperus
is per 3 februari 2025 toegetreden tot de redactie van journalistiek platform Publique. In haar nieuwe functie zal zij bijdragen aan de publicatie van journalistieke berichten en artikelen over livecommunicatie. Cuperus behaalde een master Journalistiek aan de Rijksuniversiteit Groningen en een bachelor Film- en Literatuurwetenschap aan de Universiteit Leiden. Eerder deed zij ervaring op als stagiair bij de Volkskrant en VaraGids en werkte zij als freelance videoredacteur bij BNR Nieuwsradio. Hoofdredacteur Edwin Nunnink over Cuperus: 'Met haar academische achtergrond in journalistiek en nieuwe media brengt Jildau een fris perspectief mee, met een focus op online- en social media. Ook haar interesse in bewegend beeld is waardevol omdat we op ons platform steeds meer met video gaan werken.'

Jildau Cuperus

Mediabureau Abovo Maxlead breidt het team uit met vijf senior professionals. Lisanne van den Heuvel is gestart als Head of Social bij Maxlead in Oegstgeest. Zij heeft ruim 12 jaar ervaring, waarvan 9,5 jaar bij mediabureau Zigt. Kim Duivens is benoemd tot Senior Media Consultant bij Abovo Media en was eerder werkzaam bij Initiative en Dentsu. Dagmar Bakker is aangesteld als Client Service Director bij Abovo Media. Zij was hiervoor Manager Key Accounts bij Ster en heeft 14 jaar ervaring in accountmanagement. Brad White is de nieuwe Multimedia Designer bij AM Beyond. Afkomstig uit de VS, zal hij met zijn designervaring de inzet van moderne AI-tooling bevorderen. Leonardo Adriano is gestart als Social Media Consultant bij Maxlead en heeft twaalf jaar ervaring in digitale paid advertising, met name in Brazilië. CEO Willem-Albert Bol benadrukt de waarde van internationale en bureau-ervaring binnen het groeiende team.

Het nieuwe vijftal van Abovo Maxlead

Stef Cornelissen neemt per 17 februari 2025 de hoofdredactionele leiding van NH Media op zich. Cornelissen begon zijn journalistieke loopbaan RTV NH, het latere NH. De laatste jaren gaf hij als Chef Nieuws leiding aan de nieuwsredactie met een focus op digitale innovatie binnen NH. Ook zette hij zich in voor het digitale transformatieteam van de RPO, het collectief van de Regionale Publieke Omroepen. Cornelissen: ‘Als stagiair bij NH leerde ik de kracht van de regio kennen, de impact van de lokale verhalen en de verbindende rol die wij als regionale omroep hebben. Waar het mediagebruik in de afgelopen tien jaar rigoureus veranderde, is die verankering in de samenleving nog altijd de basis van wat we doen. Juist in deze tijd is dat belangrijker dan ooit. Ik kijk er naar uit om samen met een ambitieuze redactie op dit fundament door te bouwen en met onderscheidende verhalen, programma's en projecten ons publiek nog beter te bedienen.’ Algemeen Directeur NH Media David Vink over zijn benoeming: ‘Stef is met zijn uitgebreide NH ervaring en zijn extensieve digitale kennis een belangrijke kompas en een energieke aanjager in de ambitie om nieuwe doelgroepen te betrekken bij unieke regionale verhalen. Ik ben ook erg trots op de opleidingsrol van NH Media en blij dat een jonge, getalenteerde kandidaat zich in de loop der jaren zo heeft kunnen ontwikkelen; dat hij nu klaar is voor deze belangrijke rol en deze kans grijpt.’

Stef Cornelissen | foto Wessel de Groot

redactie & samenstelling Nanny Kuilboer & Tamara de Vos


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken