Beursseizoen geopend: 5 tips om op te vallen

Beursseizoen geopend: 5 tips om op te vallen
  • B2b
  • 1 jun 2016 @ 15:25
  • 9583 x gelezen
  • Link
  • Luuk Rouwhorst
    Luuk Rouwhorst

    internetstrateeg
    Team Nijhuis
  • EvenementZakelijk

Beurzen zijn anno 2016 nog steeds een goede mogelijkheid om in contact te treden met de klant. Met de mooiste stands proberen bedrijven de aandacht te trekken. Maar hoe steekt je hier nou met kop en schouders bovenuit? Met goed presentatiemateriaal alleen bent je er niet. Beter is het om ervoor zorgen dat het presentatiemateriaal eruit knált en op die manier de aandacht van de bezoeker trekt. In dit artikel geef ik 5 tips om echt op te vallen!

Roll-up banner
Een roll-up banner behoort tot de basis van iedere beursstand en is heel eenvoudig in gebruik. Ze kunnen meerdere malen gebruikt worden. Roll-up banners zijn bovendien goedkoop in aanschaf.

Presentatiewand
Wie een echte goede indruk wil achterlaten kan op zoek gaan naar een prestatiewand, bedrukt in eigen huisstijl.   Het systeem is snel in- en uitklapbaar en gemakkelijk te hergebruiken op een andere beurs.

 

Beurstapijt
Maak gebruik van eigen beurstapijt op de stand. Hiermee valt u echt op ten opzichte van andere stand. Laat het tapijt drukken in de huisstijl of leg het beurstapijt in een vorm. De ideale eye-catcher!

Counter/balie
Nu de vloer, wand en ander promotiemateriaal in de stand zijn, rest nog één belangrijk product: Een aanspreekpunt. Met een counter of balie creëer je gemakkelijk een centraal aanspreekpunt voor alle bezoekers. Het centrale punt in de beursstand is dé plek waar de bezoekers naartoe stromen. Zorg ervoor dat hier voldoende informatie aanwezig is zoals: flyers, folders en brochures.

Goodiebag
Als klap op de vuurpijl krijgt  de geïnteresseerde bezoeker een goodiebag mee. Natuurlijk gevuld met enkele relatiegeschenken waar natuurlijk het bedrijfslogo op staat! Er zijn talloze gadgets die je kunt voorzien van een logo en die niet duur zijn. Denk bijvoorbeeld aan: pennen, sleutelhangers, USB-sticks en zelfs bedrukte blikjes frisdrank. Zo is je merk nog maanden aanwezig op het bureau van de klant.

Vergeet daarnaast niet om gegevens van  potentiële klanten te vergaren. 

Luuk Rouwhorst

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken