Rel om doodskist Mulisch in reclame Nationale Notaris
- Bureaus
- 19 feb 2014 @ 00:29
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - Campagnes
- 19 feb 2014 @ 00:29
- Redactie Bureaus
De erven van Harry Mulisch zijn onaangenaam verrast door een reclameposter van Nationale Notaris waarop zonder toestemming een foto is gebruikt van de begrafenis van de beroemde schrijver. De adverteerder en reclamebureau DKTD hadden dit in het productieproces over het hoofd gezien.
Op 1500 reclameposters door heel Nederland prijkt nu een foto van de doodskist waarin Mulisch naar zijn laatste rustplaats op begraafplaats Zorgvlied wordt gebracht. Het is vooral het bijschrift dat pijnlijk is voor de nabestaanden: 'Klaar om te gaan?'
De adverteerder probeert op deze wijze met een knipoog aandacht te vragen voor de zogenaamde 'testamentscan' op NationaleNotaris.nl. De familie Mulisch kon de knipoog niet waarderen en heeft getergd gereageerd.
Er blijkt sprake te zijn van een misverstand. Fotograaf Merlin daleman had wel degelijk gemeld om welke begrafenis het ging, maar deze boodschap was binnen het reclamebureau ondergesneewd. Campagneleider Danny Tournier wist in ieder geval van niets, zegt hij tegen NRC. Ook de klant was niet op de hoogte.
De Nationale Notaris heeft inmiddels contact gehad met de familie. Er zijn 1500 posters verspreid in twaalf plaatsen en er liggen er nog 3500 op de plank. Mocht de familie aandringen op het stopzetten van de campagne, dan betekent dat een fikse financiële tegenvaller voor het notarisbedrijf. Zou daar een verzekeringsscan voor bestaan?
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
- DKTD
- doodskist
- reclame
- begrafenis
- Harry Mulisch
- foto
- dood
- fout
- Nationale Notaris
- testament
- reclameposter
- klacht
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Vodafone kiest Indie voor 'Oh yeah'-campagne
- Campagne Specsavers onderstreept maatschappelijke rol
- Kruidvat trapt zomer af met herkenbare vakantiedeals
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- [onderzoek] Bijna helft van Nederlanders wil AI-content...
- Heineken kiest Hagens als strategisch PR-partner
Laatste Nieuws
- Sire rekent af met vooroordelen... 01-07-2025
- Wefilm stelt jong creatief talent... 01-07-2025
- Dappr pleisters voor buitenspelen... 30-06-2025
- Nieuwe campagne Grand’Italia viert... 30-06-2025
- Popal kiest Umfang na pitch30-06-2025
- Aldi scoort met nieuwe XXL-fancampagne30-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Dynamic Creative Optimization: de slimste weg naar relevantie en resultaat
- Bouw een wendbaar en toekomstbestendig IT-landschap
- Webcare is meer dan online klantenservice - ontdek hoe je écht klantgericht communiceert
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management
- Building a Data Platform for Analytics & Activation