INDIE neemt afstand van 'porno-abri' Radio 538
- Bureaus
- 25 jul 2014 @ 15:19
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - RadioOutdoorCampagnesCreatie
- 25 jul 2014 @ 15:19
- Redactie Bureaus
Radio 538 krijgt veel kritiek op een abri waarop twee vrouwen te zien zijn die suggestief aan een broodje hotdog likken. De klachten zijn dusdanig agressief dat reclamebureau INDIE Amsterdam een statement op de eigen website heeft geplaatst dat deze abri-campagne niet door het bureau van Lode Schaeffer is gemaakt.
‘Schandalig deze reclame in een bushokje’, reageert iemand op Twitter. ‘We waren met de kids aan de wandel. Waardeloos!’ Dit soort reacties komen de afgelopen dagen veelvuldig voor. Reclamebureau INDIE Amsterdam schrok dermate van de ‘emotionele reacties’ aan haar adres dat ze zich geroepen voelde helderheid te scheppen op de eigen website:
‘Onlangs is voor Radio 538 een nieuwe abricampagne van start gegaan. Opvallend, met een randje. Omdat wij bij INDIE aan het strategisch fundament van de “Beat of the Moment”-campagne van Radio 538 hebben gewerkt, is de conclusie makkelijk getrokken dat wij ook verantwoordelijk zijn voor deze abricampagne. Dit blijkt wel uit de emotionele reacties die ons bureau krijgt toegestuurd. Een campagne met een randje maakt altijd iets los. De eerlijkheid gebiedt ons te zeggen dat INDIE niet bij deze abricampagne betrokken was. Wij verzoeken daarom iedereen eventuele reacties rechtstreeks met Radio 538 te delen.’
De gewraakte campagne is trouwens afkomstig door Sue Amsterdam, een bureau dat zichzelf op de eigen website trouwens ‘het beste excuus om de Wallen te bezoeken’ noemt. In reactie op vragen van MarketingTribune laat het bureau weten zich van commentaar te onthouden. Ook Radio 538 zwijgt vooralsnog over de kwestie.
Er is inmiddels zelfs een petitie gestart op Petities.nl.
Zit me mateloos te ergeren aan de abri's van @538. Blijkbaar is het cool om tijdens zomerfestivals erotisch aan een worst te likken. Triest.
— Tanja Jans (@tjans) July 22, 2014
Slechte smaak... of generatiekloof? #campagne #communicatie #marketing @538 pic.twitter.com/TuwQbX5ssp
— Michel Pasman (@michel_pasman) July 21, 2014
Schandalig deze reclame in een bus hokje.#538
Waren met de kids aan de wandel.waardeloos pic.twitter.com/dxIATKI91w
— aukje* (@aukjestevens) July 18, 2014
Reclamebureau distantieert zich van Radio 538-poster http://t.co/axAApdkYQG
— AT5 (@AT5) July 25, 2014
Die 538 Abri campagne... Een vent met een flesje water, twee semi-porno meisjes die aan een hotdog likken... Waar gaat dit over? #marketing
— Jeroen Verkroost (@Jer00n) July 19, 2014
Ik snap de ophef niet, twee meiden die aan een worst likken is toch supersmaakvol!? http://t.co/hfzR3vKRBx #reclame … pic.twitter.com/ZitjssjYyP
— Remco Janssen (@remcojanssen) July 25, 2014
Porno kijken? Dan moet je eerst je provider bellen! @KimHollandxx over 't #pornoverbod http://t.co/nzTeEFfhlq #538radio
— 538 (@538) August 5, 2013
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
- 538
- abri
- Radio 538
- campagne
- rel
- controverse
- reactie
- Indie Amsterdam
- ophef
- klachten
- kritiek
- radio
- statement
- porno
- pijpen
- reclame
- worst
- outdoor
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Alpaca’s stelen de show in nieuwe Allianz-campagne
- Akqa Amsterdam, TBWA\, Ace en Happiness triomferen op 59ste...
- Commercialreview Q1 2025: ING, Welkoop en Lidl grote winnaars
- Look-O-Look lanceert kleurrijke merkcampagne
- Emotionele waarde van een fiets centraal in nieuwe campagne...
- Dr. Oetker lanceert Suprema met Chase
Laatste Nieuws
- Superrebel.Agency fuseert met The... 27-04-2025
- Branded content zonder verhaal is... 25-04-2025
- [column] Echte verhalen werken beter25-04-2025
- Diva Agency wint internationaal... 25-04-2025
- Branded content werkt pas echt als... 25-04-2025
- WE Fashion selecteert Springbok voor... 24-04-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management