INDIE neemt afstand van 'porno-abri' Radio 538
- Bureaus
- 25 jul 2014 @ 15:19
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - RadioOutdoorCampagnesCreatie
- 25 jul 2014 @ 15:19
- Redactie Bureaus
Radio 538 krijgt veel kritiek op een abri waarop twee vrouwen te zien zijn die suggestief aan een broodje hotdog likken. De klachten zijn dusdanig agressief dat reclamebureau INDIE Amsterdam een statement op de eigen website heeft geplaatst dat deze abri-campagne niet door het bureau van Lode Schaeffer is gemaakt.
‘Schandalig deze reclame in een bushokje’, reageert iemand op Twitter. ‘We waren met de kids aan de wandel. Waardeloos!’ Dit soort reacties komen de afgelopen dagen veelvuldig voor. Reclamebureau INDIE Amsterdam schrok dermate van de ‘emotionele reacties’ aan haar adres dat ze zich geroepen voelde helderheid te scheppen op de eigen website:
‘Onlangs is voor Radio 538 een nieuwe abricampagne van start gegaan. Opvallend, met een randje. Omdat wij bij INDIE aan het strategisch fundament van de “Beat of the Moment”-campagne van Radio 538 hebben gewerkt, is de conclusie makkelijk getrokken dat wij ook verantwoordelijk zijn voor deze abricampagne. Dit blijkt wel uit de emotionele reacties die ons bureau krijgt toegestuurd. Een campagne met een randje maakt altijd iets los. De eerlijkheid gebiedt ons te zeggen dat INDIE niet bij deze abricampagne betrokken was. Wij verzoeken daarom iedereen eventuele reacties rechtstreeks met Radio 538 te delen.’
De gewraakte campagne is trouwens afkomstig door Sue Amsterdam, een bureau dat zichzelf op de eigen website trouwens ‘het beste excuus om de Wallen te bezoeken’ noemt. In reactie op vragen van MarketingTribune laat het bureau weten zich van commentaar te onthouden. Ook Radio 538 zwijgt vooralsnog over de kwestie.
Er is inmiddels zelfs een petitie gestart op Petities.nl.
Zit me mateloos te ergeren aan de abri's van @538. Blijkbaar is het cool om tijdens zomerfestivals erotisch aan een worst te likken. Triest.
— Tanja Jans (@tjans) July 22, 2014
Slechte smaak... of generatiekloof? #campagne #communicatie #marketing @538 pic.twitter.com/TuwQbX5ssp
— Michel Pasman (@michel_pasman) July 21, 2014
Schandalig deze reclame in een bus hokje.#538
Waren met de kids aan de wandel.waardeloos pic.twitter.com/dxIATKI91w
— aukje* (@aukjestevens) July 18, 2014
Reclamebureau distantieert zich van Radio 538-poster http://t.co/axAApdkYQG
— AT5 (@AT5) July 25, 2014
Die 538 Abri campagne... Een vent met een flesje water, twee semi-porno meisjes die aan een hotdog likken... Waar gaat dit over? #marketing
— Jeroen Verkroost (@Jer00n) July 19, 2014
Ik snap de ophef niet, twee meiden die aan een worst likken is toch supersmaakvol!? http://t.co/hfzR3vKRBx #reclame … pic.twitter.com/ZitjssjYyP
— Remco Janssen (@remcojanssen) July 25, 2014
Porno kijken? Dan moet je eerst je provider bellen! @KimHollandxx over 't #pornoverbod http://t.co/nzTeEFfhlq #538radio
— 538 (@538) August 5, 2013
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
- outdoor
- 538
- rel
- controverse
- porno
- Radio 538
- campagne
- klachten
- pijpen
- worst
- reclame
- ophef
- kritiek
- reactie
- statement
- abri
- Indie Amsterdam
- radio
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin innovatie vanzelfsprekend is’
Laatste Nieuws
- Cortina viert eigenheid met nieuwe... 09-07-2025
- Mad Mojo wil merken van binnenuit... 09-07-2025
- Artis beleef je van zonsopgang tot... 09-07-2025
- Adnight 2025 start met 'Marketing... 09-07-2025
- Digital humans, data en durf, zo... 08-07-2025
- L’Or mixt zomer, stijl en smaak in... 08-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers