Rik Ledder (Ogilvy) gaat TBWA\Neboko Groep leiden

Rik Ledder (Ogilvy) gaat TBWA\Neboko Groep leiden
  • Bureaus
  • 8 aug 2014 @ 13:29
  • 30455 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • ReclameStrategieZakelijk

Een opmerkelijke overstap is bureauland: Rik Ledder, ceo van Ogilvy & Mather Amsterdam, gaat als managing director naar TBWA\Neboko Groep en zal dit bureau gaan leiden samen met Simon Neefjes, ceo van TBWA Nederland.

Ledder (43) laat weten erg enthousiast te zijn om terug te keren bij het bureau waar hij al van 1996 tot 2004 werkte. 'TBWA\ is voor mij altijd het ultieme communicatiemerk geweest waar het doorbreken van conventies de basis vormt voor commerciële groei. Ik kijk er dan ook naar uit om samen met grote talenten, voor mooie klanten, een rol te spelen in het verder ontwikkelen van de groep.’

Opmerkelijk aan de overstap is dat Ledder met Ogilvy vorige maand juist de prestigieuze pitch om het Rabobank-account binnengesleept had. Ledder toonde zich toen 'ontzettend blij om voor dit prachtige merk te gaan werken'. TBWA\Neboko deed ook mee aan de pitch, maar trok zich terug. Ledder stapt vlak na dit grote succes dus over naar die concurrent. 

Simon Neefjes zegt in een eerste reactie: ‘Rik gaat ons helpen de groep naar een volgend niveau te brengen. Effectieve communicatie is steeds meer een "always on". Data vormen de basis en content wordt vaak samen met de consument ontwikkeld waarbinnen mobiele en digitale kanalen cruciaal zijn. Rik’s track record sluit hier naadloos bij aan.’

De TBWA\Neboko Groep bestaat naast TBWA\Neboko uit Neboko Downtown, Neboko Retail en Neboko Smarts. Bij de Amsterdamse bureaugroep werken ruim 150 mensen. 

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken