Moyee-campagne 180 Amsterdam: 'Fair things in unfair world'

  • Bureaus
  • 1 mrt 2016 @ 12:01
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • CommercialsMarketingCampagnesMerken

'Why can’t everything in life be as fair as Moyee coffee?' Die vraag stelt reclamebureau 180 Amsterdam centraal in de nieuwe geïntegreerde campagne voor fairtrade koffiemerk Moyee. Daarin wordt deze van oorsprong Nederlandse koffie 'fairer than life’ genoemd. Op eigenwijze manier wordt getoond dat het leven is gevuld met unfaire dingen, maar dat Moyee wél fair is.

De opdracht voor 180 Amsterdam was om Moyee’s ‘FairChain’ businessmodel tot leven te wekken. Het koffiemerk claimt veel verder te gaan dan fairtrade, door direct te investeren in lokale koffiebranderijen en de opbrengsten te delen met lokale boeren op een 'radicaal transparante manier'. FairChain is volgens Moyee 'een complete heruitvinding van het koffiekanaal'.

De campagne loopt in heel Europa en bestaat uit film, radio, print, social en digitale uitingen. Alle films zijn geregisseerd door Robert Jitzmark, oprichter van Camp David Films.

Al Moseley, president en CCO van 180 Amsterdam: 'We love the guys at Moyee - they are brave, radical and want to change an unfair world. They are the guys who know the unconventional will help them punch above their weight. 'Moyee is fairer than life' is one of those ideas. We are proud to share a cup of creative ambition with our caffeinated cohorts.'

Guido van Staveren van Dijk, oprichter van Moyee Coffee: 'Sociale merken en eerlijke producten houden ervan om hun USP's van de daken te schreeuwen. Dat doen wij ook, om je eerlijk te zeggen. Deze hilarische campagne brengt onze FairChain-boodschap naar straatniveau. Het leven is niet eerlijk op ontzettend veel niveaus, waar zullen we beginnen? Daarom zeggen wij: begin klein door eerlijkere koffie te drinken.'

Moyee scoorde vorig jaar veel publiciteit met de online film ‘Under the Influence’, waarin een groep van zeer uiteenlopende consumenten een Moyee-test deed onder de invloed van marijuana, met allerhande hilarische effecten.

Credits

Opdrachtgever: Moyee Coffee
Bureau: 180 Amsterdam
Verantwoordelijk bij klant: Guido van Staveren van Dijk, John Weich
ECD: Dan Treichel and Dave Canning
Creative director: Adam Noel
Art Director: Rachel Kennedy
Copy: Vito Catalani
Producer: Eline De Roo
Planner: Vincent Johnson
Brand Director: Katharina Schablitzki
Director: Robert Jitzmark
Production Company: Camp David Films
Producer: Nicola Jones
DOP: Jallo Faber
Focus Puller: Johan Hannu
Production Designer: Karin Myrenberg
Editor: Jonas Wessman (Ugly Rockstar), Stefan Ström (End of Days)
Postproductie: MPC, Frost VFX
Online: Samuel Schulthess (Frost VFX)
Audio: Wave Studios Amsterdam
Sound Design & Mix: Randall MacDonald





















Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken