Plus en J. Walter Thompson lanceren SuperSaus

Plus en J. Walter Thompson lanceren SuperSaus
  • Bureaus
  • 7 jul 2017 @ 10:33
  • 23575 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • CreatieFoodInnovatie

Ouders grijpen vaak naar ketchup of mayonaise als hun kinderen geen groenten lusten. Verre van gezond. Daarom heeft J. Walter Thompson Amsterdam samen met Plus een nieuw product op de markt gebracht: SuperSaus. Een undercover-groentesaus voor over je groenten, gemaakt van heerlijke biet, wortel of pastinaak. Om ervoor te zorgen dat kinderen daar niet achter komen, zijn de flessen vermomd als superhelden in de kleuren van bekende snacksauzen.

De chef-kok van het bureau, Robbie Postma, heeft samengewerkt met een creatief team en PLUS om SuperSaus te ontwikkelen. Het product is exclusief verkrijgbaar bij Plus Van Velzen in Lopik. Beoogd wordt SuperSaus daarna landelijk uit te rollen naar de schappen van elk PLUS-filiaal.

Supermarktketen PLUS staat voor goed eten, voor iedereen, elke dag. Daar hoort ook bij dat ze ouders helpen om hun kinderen gezonder te laten eten. Dat is niet altijd even makkelijk want veel kinderen houden niet van groenten, de basis van een gezonde maaltijd. Om ouders te ondersteunen bedacht JWT het product SuperSaus. Een undercover-groentesaus gebaseerd op een idee dat misschien gek klinkt, maar werkt als een malle: eet meer groente met groente.

Bas Snetselaar, Formula en Communication Manager, PLUS Supermarkets: 'Bij PLUS houden we van goed eten. En we geloven erin dat we ouders kunnen helpen om hun kinderen een goede maaltijd voor te schotelen. Daarom introduceren we SuperSaus: een innovatie die we landelijk willen uitrollen onder ons eigen huismerk. SuperSaus smaakt supergoed.'

Credits

Klant: PLUS Supermarkets | Verantwoordelijk bij klant: Bas Snetselaar, Rob Claassens | Bureau: J. Walter Thompson Amsterdam | Creative partner: Bas Korsten | Executive creative director: Marcel Hartog | Creative: Gabriela Nouws, Leon Ragetlie | Food creative: Robbie Postma | Copywriter: Marcel Hartog, Leon Ragetlie | Art director: Güney Soykan, Gabriela Nouws | Designer: Ronald Mica, Robert Harrisson, Madelon Brakenhoff, Leo Scholtes | Connection strategist: Angelique Schreuders | Editor: Tim Arnold | Agency producer: Martijn Pots, Marloes van den Berg, Mariska Fransen, Charlene Thomas | Print producer: Chariva Geurts | Business director: Budi Gonzales de Chaves | Director: Harro van Schoonhoven | DOP: Jelle Mulder | Producer: Thomas Rohde | Production company: Pink Rabbit | Sound: Robin Schlösser | PR: Jessica Hartley, Julie van Lanschot

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken