Persuade positioneert Aktiesport als voetbalshop

Persuade positioneert Aktiesport als voetbalshop
  • Bureaus
  • 10 aug 2018 @ 10:27
  • 25653 x gelezen
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • CommercialsCampagnesVoetbalMerken

Het nieuwe voetbalseizoen start weer. Voor Aktiesport hét moment om de boodschap ‘Aktiesport is voetbal’ uit te dragen. In dit concept draait bureau Persuade de boodschap om: voetbal claimen en alles dat met voetbal te maken heeft, koppelen aan Aktiesport.

De claim is dan ook omgekeerd: 'Voetbal = Aktiesport.' Persuade gebruikt daarbij tevens het moment van productlaunches van de belangrijkste merken Adidas, Nike en Puma, die de grootste voetballers als ‘helden’ aan hun voetbalschoenen koppelen. Met de focus op deze helden tegen de scherpste prijs zetten de retailer volop in op 'Voetbal = Aktiesport.'

Energiek sportmerk

Als onderdeel van JD Sports is Aktiesport sterk teruggekomen als een jong en energiek sportmerk. Je vindt er de nieuwste collecties sport- en casualkleding, (sport)schoenen en (sport)accessoires van A-merken als Nike, Adidas, Fila en Puma. Met ruim 70 winkels en een webshop claimt het retailmerk altijd dichtbij te zijn.

Persuade Brand Interaction bouwt vitale merken en (retail)formules. Dat begint met een authentieke identiteit, een herkenbare merkstijl, een scherpe positionering en een relevant merkverhaal. Een verhaal dat klanten raakt, waardoor een merk herkend en begrepen wordt. Persuade werkt voor onder andere Zeeman, Boerenbond, Prénatal, Bullboxer, Van Geloven, Friesland Campina, Akzo Nobel, Waldkorn, Schouten & Nelissen en Sdu.

Credits

Klant: Aktiesport - Joost Houweling, Renske Jansen, Bote Galema

Bureau: Persuade Brand Interaction - Stefan Keukelaar, Kika van der Putten, Robin Paul van Eck

Fotografie: MARYN - Marijn Haertel

Film: Artcore – Tim de Vries, Shaun Leyden, Jeroen Hoogaars

Styling: Cindy Holla

Modellen: Tom Vegter, Nasser el Jackson, Jeand Doest



Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie
Blauw Research

Marktonderzoekbureau in Rotterdam. Marktonderzoek, zowel kwantitatief als kwalitatief onderzoek met als expertises research community's


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken