Webhelp wint alle publieksvoorlichting DPC

  • Bureaus
  • 8 aug 2018 @ 10:57
  • Link
  • Redactie Bureaus
    Redactie Bureaus

    Redactie
    MarketingTribune
  • OverheidKlantCommunicatiePitches

Webhelp, gespecialiseerd in customer experience, gaat per februari 2019 alle publieksvoorlichting uitvoeren namens de Dienst Publiek en Communicatie (DPC). DPC heeft via een aanbesteding bewust gekozen voor 'een innovatieve partner met ruime ervaring in de dienstverlening voor de Rijksoverheid'.

De Dienst Publiek en Communicatie is namens alle departementen en uitvoeringsorganisaties van de Rijksoverheid verantwoordelijk voor de eerstelijns contacten met publiek en professionals. Omdat het contract met de huidige leverancier begin 2019 afloopt, is DPC via een Europese Aanbesteding op zoek gegaan naar een partner die de publieksvoorlichting de komende jaren verder gaat professionaliseren. Na een intensief traject kwam Webhelp als duidelijke winnaar naar voren. Vanaf 1 februari 2019 gaat het bedrijf de publieksvoorlichting voor DPC uitvoeren via telefoon, e-mail, Twitter en WhatsApp.

Vernieuwende publieksvoorlichting

Erik den Hoedt, directeur van Dienst Publiek en Communicatie: 'We waren op zoek naar een partner die het belang van de burger te allen tijde vooropstelt. Mensen moeten ons gemakkelijk kunnen bereiken op de momenten en via de kanalen van hun eigen voorkeur. Maar daarbij mogen we het belang van de inhoudelijke kwaliteit van de verstrekte informatie nooit uit het oog verliezen.'

Webhelp voorziet in die behoeften, wat Den Hoedt betreft. 'Zelfs in een tijd waarin we te maken hebben met een krappe en veranderende arbeidsmarkt, heeft Webhelp ons het vertrouwen gegeven deze context zeer goed te begrijpen. We zijn ervan overtuigd in Webhelp een professionele en vernieuwende partner te hebben gevonden, die ons zal helpen om onze publieksvoorlichting met innovatieve oplossingen verder te professionaliseren, maar die ondertussen een sterke focus houdt op kwaliteit, transparantie en betrouwbaarheid.'

Burger centraal

Ronald van Schijndel, CEO van Webhelp Nederland: 'Sinds 2012 hebben we onze dienstverlening aan de overheid samengebracht in het team 1Overheid. Wij werken onder meer voor Logius, ConsuWijzer en CIBG. Dit team ervaart dagelijks dat wij als burgers allemaal graag zelf bepalen hoe en wanneer we contact zoeken met de Rijksoverheid. Door te werken met innovatieve systemen en goed opgeleide voorlichters zijn we in staat het publiek te woord te staan via relevante kanalen en in de toekomst snel en slim in te spelen op de laatste ontwikkelingen.'

DPC heeft in dit partnership de mogelijkheid om te profiteren van de specifieke expertise en ervaring van Webhelp-dochter Telecats op het gebied van spraaktechnologie, aldus Van Schijndel. 'Een volledig geautomatiseerd kwaliteitsproces geeft ons de ruimte nog meer aandacht te geven aan coaching en begeleiding van de voorlichters. Zo garanderen wij de kwalitatief hoogwaardige dienstverlening waar DPC op rekent.'

Redactie Bureaus

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken