Webhelp wint alle publieksvoorlichting DPC
- Bureaus
- 8 aug 2018 @ 10:57
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - OverheidKlantCommunicatiePitches
- 8 aug 2018 @ 10:57
- Redactie Bureaus
Webhelp, gespecialiseerd in customer experience, gaat per februari 2019 alle publieksvoorlichting uitvoeren namens de Dienst Publiek en Communicatie (DPC). DPC heeft via een aanbesteding bewust gekozen voor 'een innovatieve partner met ruime ervaring in de dienstverlening voor de Rijksoverheid'.
De Dienst Publiek en Communicatie is namens alle departementen en uitvoeringsorganisaties van de Rijksoverheid verantwoordelijk voor de eerstelijns contacten met publiek en professionals. Omdat het contract met de huidige leverancier begin 2019 afloopt, is DPC via een Europese Aanbesteding op zoek gegaan naar een partner die de publieksvoorlichting de komende jaren verder gaat professionaliseren. Na een intensief traject kwam Webhelp als duidelijke winnaar naar voren. Vanaf 1 februari 2019 gaat het bedrijf de publieksvoorlichting voor DPC uitvoeren via telefoon, e-mail, Twitter en WhatsApp.
Vernieuwende publieksvoorlichting
Erik den Hoedt, directeur van Dienst Publiek en Communicatie: 'We waren op zoek naar een partner die het belang van de burger te allen tijde vooropstelt. Mensen moeten ons gemakkelijk kunnen bereiken op de momenten en via de kanalen van hun eigen voorkeur. Maar daarbij mogen we het belang van de inhoudelijke kwaliteit van de verstrekte informatie nooit uit het oog verliezen.'
Webhelp voorziet in die behoeften, wat Den Hoedt betreft. 'Zelfs in een tijd waarin we te maken hebben met een krappe en veranderende arbeidsmarkt, heeft Webhelp ons het vertrouwen gegeven deze context zeer goed te begrijpen. We zijn ervan overtuigd in Webhelp een professionele en vernieuwende partner te hebben gevonden, die ons zal helpen om onze publieksvoorlichting met innovatieve oplossingen verder te professionaliseren, maar die ondertussen een sterke focus houdt op kwaliteit, transparantie en betrouwbaarheid.'
Burger centraal
Ronald van Schijndel, CEO van Webhelp Nederland: 'Sinds 2012 hebben we onze dienstverlening aan de overheid samengebracht in het team 1Overheid. Wij werken onder meer voor Logius, ConsuWijzer en CIBG. Dit team ervaart dagelijks dat wij als burgers allemaal graag zelf bepalen hoe en wanneer we contact zoeken met de Rijksoverheid. Door te werken met innovatieve systemen en goed opgeleide voorlichters zijn we in staat het publiek te woord te staan via relevante kanalen en in de toekomst snel en slim in te spelen op de laatste ontwikkelingen.'
DPC heeft in dit partnership de mogelijkheid om te profiteren van de specifieke expertise en ervaring van Webhelp-dochter Telecats op het gebied van spraaktechnologie, aldus Van Schijndel. 'Een volledig geautomatiseerd kwaliteitsproces geeft ons de ruimte nog meer aandacht te geven aan coaching en begeleiding van de voorlichters. Zo garanderen wij de kwalitatief hoogwaardige dienstverlening waar DPC op rekent.'
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
- Rjksoverheid
- DPC
- publieksvoorlichting
- aanbesteding
- voorlichting
- telefoon
- customer experience
- Webhelp
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Nieuw bureau Nami combineert... 18-03-2025
- Stabilo en KesselsKramer lanceren... 17-03-2025
- Zeeman verkozen tot meest duurzame... 16-03-2025
- Finalisten ADCN Awards 2025 bekend:... 14-03-2025
- Hornbach trapt tuinseizoen af met... 14-03-2025
- Belastingdienst lanceert 'Aangifte... 13-03-2025
MarketingTribune Events
- 8apr 2025
Branded Content Event
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Een zorgvuldige en veilige inzet van AI
- COMMIT Health Club: 4x meer leads tegen lagere kosten
- Congreshacks: maak je event onvergetelijk
- Privacybewuste consumenten: hoogopgeleid, kapitaalkrachtig en onbereikbaar?
- Ensuring Exceptional Experiences in the Digital Contact Center