DuPho sluit zich aan bij Embassy of Dutch Creativity
- Bureaus
- 29 jan 2019 @ 10:14
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Cannes
- 29 jan 2019 @ 10:14
- Lucas Boon
Het samenwerkingsverband tussen ADCN, DDA, IAA Nederland, Orange Lions, Dutch Digital Design en VEA is voor dit jubileumjaar uitgebreid met fotografen-vakorganisatie DuPho.
Gedurende het eerste lustrum van de Embassy of Dutch Creativity worden wederom meer krachten gebundeld om Nederlandse topcreativiteit te promoten in Cannes. Het uiteindelijke doel is om alle Nederlandse initiatieven op één lijn te krijgen.
Vorig jaar deden er 37 bureaus mee als 'ambassadeur', die aan de hand van criteria werden geselecteerd als de beste representanten van de Nederlandse creativiteit op het gebied van reclame, design, film en audio film. Daarnaast ondersteunde ongeveer een gelijk aantal 'partners' (merken en organisaties) het project, waar ruim 400 internationale gasten op af kwamen.
De missie van de Embassy blijft ongewijzigd, namelijk Nederlandse partijen verbinden aan internationale partners, talenten en media tijdens het Cannes Lions Festival.
Initiatiefnemer Kyra Roest (Adbusiness.Amsterdam) laat weten: 'Het is wederom ons doel om gezamenlijk Nederlandse creativiteit uit te dragen, om Nederland te promoten als dé plek voor talent, partners en creatieve business en dat te vieren met een groeiend internationaal publiek.'
Suzanne Henning, directeur bij DuPho, voegt daaraan toe: 'Cannes is voor ons een prachtig moment om het werk van de Nederlandse professionele fotografen internationaal te presenteren met een selectie van de winnaars van de SO Award.'
Locatie
Net als voorgaande jaren heeft de Embassy een plek tussen partijen als Google, Facebook en Spotify op het strand aan de boulevard de la Croisette. De Embassy heeft als thuisbasis Plage Long Beach, de locatie waar ook het Jonge Honden-feest plaatsvindt op dinsdagavond (18 juni) en het Sizzer-feest op donderdagavond (20 juni).
Aanmelden
Wie zich wil aansluiten bij de Embassy, als partner of ambassadeur, kan contact opnemen met kyra@adbusiness.amsterdam.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
- adcn
- vea
- embassy of dutch creativity
- dda
- oragne lions
- kyra roest
- dutch digital design
- adbusiness.amsterdam
- cannes
- creativiteit
- cannes lions
- iaa nederland
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- 113-campagne stelt de ongemakkelijke... 01-12-2025
- ADCN viert 60 jaar creativiteit01-12-2025
- Schoonenberg kiest voor intieme... 01-12-2025
- De succesformule achter Nederlands... 01-12-2025
- Dentsu Lab Amsterdam focust op... 28-11-2025
- Nieuwe campagne Wingman Condoms... 27-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025

