DuPho sluit zich aan bij Embassy of Dutch Creativity
- Bureaus
- 29 jan 2019 @ 10:14
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Cannes
- 29 jan 2019 @ 10:14
- Lucas Boon
Het samenwerkingsverband tussen ADCN, DDA, IAA Nederland, Orange Lions, Dutch Digital Design en VEA is voor dit jubileumjaar uitgebreid met fotografen-vakorganisatie DuPho.
Gedurende het eerste lustrum van de Embassy of Dutch Creativity worden wederom meer krachten gebundeld om Nederlandse topcreativiteit te promoten in Cannes. Het uiteindelijke doel is om alle Nederlandse initiatieven op één lijn te krijgen.
Vorig jaar deden er 37 bureaus mee als 'ambassadeur', die aan de hand van criteria werden geselecteerd als de beste representanten van de Nederlandse creativiteit op het gebied van reclame, design, film en audio film. Daarnaast ondersteunde ongeveer een gelijk aantal 'partners' (merken en organisaties) het project, waar ruim 400 internationale gasten op af kwamen.
De missie van de Embassy blijft ongewijzigd, namelijk Nederlandse partijen verbinden aan internationale partners, talenten en media tijdens het Cannes Lions Festival.
Initiatiefnemer Kyra Roest (Adbusiness.Amsterdam) laat weten: 'Het is wederom ons doel om gezamenlijk Nederlandse creativiteit uit te dragen, om Nederland te promoten als dé plek voor talent, partners en creatieve business en dat te vieren met een groeiend internationaal publiek.'
Suzanne Henning, directeur bij DuPho, voegt daaraan toe: 'Cannes is voor ons een prachtig moment om het werk van de Nederlandse professionele fotografen internationaal te presenteren met een selectie van de winnaars van de SO Award.'
Locatie
Net als voorgaande jaren heeft de Embassy een plek tussen partijen als Google, Facebook en Spotify op het strand aan de boulevard de la Croisette. De Embassy heeft als thuisbasis Plage Long Beach, de locatie waar ook het Jonge Honden-feest plaatsvindt op dinsdagavond (18 juni) en het Sizzer-feest op donderdagavond (20 juni).
Aanmelden
Wie zich wil aansluiten bij de Embassy, als partner of ambassadeur, kan contact opnemen met kyra@adbusiness.amsterdam.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
- adcn
- iaa nederland
- dutch digital design
- creativiteit
- oragne lions
- adbusiness.amsterdam
- kyra roest
- cannes
- dda
- vea
- cannes lions
- embassy of dutch creativity
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Vodafone verlengt levensduur smartphones met gratis...
- Kruidvat houdt het nuchter met nieuwe gezondheidscampagne
- [column] De toekomst van strategie
- Jumbo blaast nieuwe ‘Prijzenstorm’-campagne af
- Huisdieren geven levensles in nieuwe Purina-campagne
- Tatoma start Agency Circle: AI als structurele groeimotor voor...
Laatste Nieuws
- Essent zet Thuisvoordeel centraal in... 31-10-2025
- DJI werft vakmensen met... 30-10-2025
- Elanco kiest Initiative voor... 30-10-2025
- 113 Zelfmoordpreventie start... 28-10-2025
- Tatoma start Agency Circle: AI als... 27-10-2025
- Vodafone verlengt levensduur... 24-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

