Brouwerij 't IJ laat Vondelpark opruimen in ruil voor drank
- Bureaus
- 19 jul 2019 @ 12:29
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - MerkenVideoCampagnesActivatie
- 19 jul 2019 @ 12:29
- Jeroen Mirck
Brouwerij 't IJ zet bezoekers van het Vondelpark aan tot opruimen: één volle vuilniszak is één drankje in Proeflokaal 't Blauwe Theehuis. De zomerse activatie (met kekke video) is ontwikkeld door freelance duo Glenn en Boudewijn, winnaars van de Gouden Zaag 2018.
Zwerfafval is al jaren een groot probleem in het Vondelpark. Daarom wil het 't Blauwe Theehuis, sinds kort in handen van Brouwerij 't IJ, zijn steentje bijdragen aan een schoner Vondelpark. De hele zomer lang worden er speciale afvalzakken uitgedeeld waarmee bezoekers het park kunnen opruimen.
Deze vuilniszakken kun je ophalen en inleveren bij een speciaal punt bij Proeflokaal 't Blauwe Theehuis, maar op zonnige dagen worden er door heel het park zakken uitgedeeld met de Afvalbakfiets: een speciale bakfiets waar volle zakken meteen weer kunnen worden ingeleverd.
En voor wat hoort wat natuurlijk: een volle vuilniszak ruil je in voor een colaatje, appelsapje of een goed glas IJ-bier.
Zwerfafval aanpakken
Freelance duo Glenn en Boudewijn bedacht de activatie in opdracht van Brouwerij 't IJ. De brouwer zocht naar een een sympathieke manier om hun nieuwe proeflokaal te promoten.
Boudewijn Bosman: 'Iedereen die weleens in het Vondelpark is geweest heeft zich geërgerd aan al dat zwerfafval dat we met z'n allen achterlaten. Het voelde daarom superlogisch om dit probleem aan te pakken, en met een lekker IJ-biertje in het verschiet krijg je mensen wel aan het opruimen.'
IJtje voor Karweitje is deze week van start gegaan en loopt de hele zomer door.
Credits
Opdrachtgever: Brouwerij 't IJ | Concept: Glenn & Boudewijn | Productiemaatschappij: New Amsterdam Film Company | Regisseur: David Eilander | Producer: Laura Hannewijk | Director of Photography:Gabor Deak | Editor: Daan Adèr | Grading: Ruben Labree | Voice-over: Abel van Gijlswijk | Muziek: The Spinshots - Line of life | Productie Afvalbakfiets: Schaalwerk | Ontwerp: Falco Webbink
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
- Nieuwe campagne Grand’Italia viert Italië thuis
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin innovatie vanzelfsprekend is’
Laatste Nieuws
- Den Bosch lanceert vervolg op ‘Kom... 11-07-2025
- Wereldwijde herpositionering... 11-07-2025
- [column] De enige merkwaarde die er... 10-07-2025
- Cortina viert eigenheid met nieuwe... 09-07-2025
- Mad Mojo wil merken van binnenuit... 09-07-2025
- Artis beleef je van zonsopgang tot... 09-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers