Sjaak Swart daagt Donnie uit
- Bureaus
- 9 sep 2019 @ 21:02
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Campagnes
- 9 sep 2019 @ 21:02
- Lucas Boon
In de nieuwe Koning Toto-campagne daagt voetballegende Sjaak Swart (rechts) influencer Donnie uit. 'Ik weet het beter dan die rapper met dat gekke lange haar.'
Na Royston Drenthe en Johan Derksen, Jan Boskamp en Donnie is het nu tijd voor de 81-jarige Sjaak Swart en diezelfde Donnie om te shinen: een clash tussen jarenlange ervaring en jeugdig enthousiasme. 'Mijn naam is Swart en iedereen is de Sjaak', zo opent de oud-Ajacied de strijd.
De campagne is afgelopen vrijdag van start gegaan rondom de voetbalwedstrijd Duitsland - Nederland en zal ook in de bioscoop en op de social media-kanalen van Toto, Sjaak Swart en Donnie te zien zijn. Naarmate de campagne vordert, worden er alternatieve video's ingezet waarin de focus ligt op Donnie of Sjaak Swart. Via Facebook en Instagram zijn verschillende interactieve elementen beschikbaar zoals games, lenzen en gifjes.
Arno de Jong, chief marketing officer bij Nederlandse Loterij, laat weten: 'Toto heeft het afgelopen jaar een onvoorstelbare ontwikkeling doorgemaakt naar een merk van deze tijd. Een merk dat ook fors groeit in spelers en omzet.'
Darre van Dijk, chief creatieve officer bij TBWA\Neboko, voegt daaraan toe: 'Met de big band, Sjaak als crooner en zelfs John de Wolf achter de vleugel is dit weer een opvallende nieuwe beweging van onze Koning Toto-campagne.'
Verantwoordelijk bureau is TBWA\Neboko. Voor de social media heeft Toto de hulp van GoSpooky ingeschakeld. De muziek in de campagne staat op naam van Darre van Dijk.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
- Nieuwe campagne Grand’Italia viert Italië thuis
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin innovatie vanzelfsprekend is’
Laatste Nieuws
- Den Bosch lanceert vervolg op ‘Kom... 11-07-2025
- Wereldwijde herpositionering... 11-07-2025
- [column] De enige merkwaarde die er... 10-07-2025
- Cortina viert eigenheid met nieuwe... 09-07-2025
- Mad Mojo wil merken van binnenuit... 09-07-2025
- Artis beleef je van zonsopgang tot... 09-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers