Interpolis en Snelle lanceren 'Smoorverliefd'
- Bureaus
- 13 jan 2020 @ 09:57
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - VideoContentZakelijk
- 13 jan 2020 @ 09:57
- Lucas Boon
Zorgverzekeraar Interpolis wil jongeren bewust maken van de risico's van telefoongebruik op de fiets en heeft daartoe een videoclip samen met rapper Snelle uitgebracht. Het idee en concept komt van de hand van WeFilm.
Volgens onderzoek gebruikt 77,6 procent van de jongeren nog steeds de telefoon op de fiets. Jongeren die bellen of appen tijdens het fietsen, vertonen simpelweg vaker onveilig gedrag. Eerder lanceerde Interpolis een campagne waarin het automobilisten aansprak op hun telefoongebruik, nu zijn het jongeren op de fiets. Roel Welling, creatief directeur van WeFilm, laat weten: 'Waar automobilisten het probleem erkennen, is dat bij jongeren niet het geval. Daarnaast weten we dat het averechts werkt als we deze doelgroep vertellen wat ze niet moeten doen.'
Over de samenwerking met Snelle zegt hij: 'Het is essentieel om het gesprek te laten ontstaan vanuit jongeren zelf en samen te werken met iemand die deze serieuze boodschap kan vertellen zonder belerend over te komen. Nog voordat 'De Reünie' werd gereleased, hebben we snelle benaderd voor dit project en daar voelden we met een creatieve klik. Dat hij uiteindelijk zo'n krachtige drager is geworden van deze boodschap is natuurlijk fantastisch.'
Bekijk de mini-documentaire hier.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Vodafone verlengt levensduur smartphones met gratis...
- Kruidvat houdt het nuchter met nieuwe gezondheidscampagne
- [column] De toekomst van strategie
- Jumbo blaast nieuwe ‘Prijzenstorm’-campagne af
- Huisdieren geven levensles in nieuwe Purina-campagne
- Tatoma start Agency Circle: AI als structurele groeimotor voor...
Laatste Nieuws
- Essent zet Thuisvoordeel centraal in... 31-10-2025
- DJI werft vakmensen met... 30-10-2025
- Elanco kiest Initiative voor... 30-10-2025
- 113 Zelfmoordpreventie start... 28-10-2025
- Tatoma start Agency Circle: AI als... 27-10-2025
- Vodafone verlengt levensduur... 24-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

