Houd (afstand) van elkaar
- Bureaus
- 23 mrt 2020 @ 11:55
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - CommunicatieCampagnes
- 23 mrt 2020 @ 11:55
- Lucas Boon
De coronacrisis en het mooie lenteweer blijkt geen gelukkige combinatie: Nederlanders gaan nog steeds naar buiten. Om de overheid te ondersteunen in zijn oproep tot ‘social distancing’ verspreidt reclamebureau Boomerang daarom de boodschap 'Houd (afstand) van elkaar'.
Door de kracht en het bereik van merken en media in te zetten hoopt Boomerang dat heel Nederland gaat inzien dat afstand tot elkaar houden cruciaal is om het coronavirus te bestrijden. De hashtag #zorgvoorelkaar is aan de boodschap toegevoegd.
Afgelopen vrijdagmiddag verscheen de tekst op de digitale schermen van JCDecaux en Ocean Media, eerst in Amsterdam en later in de rest van Nederland. Niet veel later volgden tientallen grote en kleine merken het voorbeeld op hun eigen social media-kanalen. Onder meer Albert Heijn, De Staatsloterij, Heineken, ABN Amro en de KNVB verspreiden in hun eigen huisstijl dezelfde boodschap. Kanalen als The Best Social Media en Voetbal International zijn ook aangesloten, met daarnaast BN'ers als Femke Halsema, Dennis Storm en Gerard Joling.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Vodafone kiest Indie voor 'Oh yeah'-campagne
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- Campagne Specsavers onderstreept maatschappelijke rol
- Kruidvat trapt zomer af met herkenbare vakantiedeals
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- [onderzoek] Bijna helft van Nederlanders wil AI-content...
Laatste Nieuws
- Reclamecampagne vol droge humor te... 01-07-2025
- ASN Bank trapt rebranding af met... 01-07-2025
- Sire rekent af met vooroordelen... 01-07-2025
- Wefilm stelt jong creatief talent... 01-07-2025
- Dappr pleisters voor buitenspelen... 30-06-2025
- Nieuwe campagne Grand’Italia viert... 30-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Dynamic Creative Optimization: de slimste weg naar relevantie en resultaat
- Bouw een wendbaar en toekomstbestendig IT-landschap
- Webcare is meer dan online klantenservice - ontdek hoe je écht klantgericht communiceert
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management
- Building a Data Platform for Analytics & Activation