Energiedirect geeft zendtijd weg
- Bureaus
- 6 apr 2020 @ 09:40
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Campagnes
- 6 apr 2020 @ 09:40
- Lucas Boon
Energiedirect.nl is in zijn nieuwe campagne op een missie: heel Nederland voorzien van positieve energie. Doel is om samen door de coronacrisis heen te komen.
Het idee: Energiedirect geeft Nederlanders de komende tijd de ruimte om elkaar een energieboost te geven via videoboodschappen op social media. Deze boodschappen worden vervolgens in tv-commercials, radiospots en via online video's verspreid.
Leonoor van den Bogaard, marketing directeur van Energiedirect, zegt: 'We beseffen dat veel Nederland op dit moment wel een ander soort energie kunnen gebruiken, naast onze boodschap over groene stroom en gas. We willen met dit initiatief mensen een goed gevoel geven in deze onzekere periode.'
De campagne is bedacht en ontwikkeld door SuperHeroes Amsterdam. Niek Eijsbouts (creatief directeur) zegt: 'Creativiteit viert hoogtij in deze roerige tijd waar in hoog tempo veel verandert. Ons team kreeg dan zelf ook een energieboost om dit in no-time vanuit huis voor elkaar te krijgen en al die mooie videoboodschappen in een campagne samen te brengen.'
Dit is na een samenwerking van vier jaar de laatste campagne van SuperHeroes voor Energiedirect. Accenture Interactive neemt het bureau-stokje over.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Kruidvat houdt het nuchter met nieuwe gezondheidscampagne
- [column] De toekomst van strategie
- Souf en Hugo van de Vriendenloterij door DDB Amsterdam overall...
- Auping lanceert campagne rond ultiem slaapcomfort
- Bruna test AI-commercial en -billboard en consument lijkt geen...
- Initiative en Yune winnen geïntegreerde pitch voor Makro
Laatste Nieuws
- Vodafone verlengt levensduur... 24-10-2025
- Huisdieren geven levensles in nieuwe... 23-10-2025
- Jumbo blaast nieuwe... 23-10-2025
- Kruidvat houdt het nuchter met... 20-10-2025
- Leer emoties herkennen als... 17-10-2025
- Bruna test AI-commercial en... 16-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes

