Energiedirect geeft zendtijd weg

Energiedirect geeft zendtijd weg
  • Bureaus
  • 6 apr 2020 @ 09:40
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Campagnes

Energiedirect.nl is in zijn nieuwe campagne op een missie: heel Nederland voorzien van positieve energie. Doel is om samen door de coronacrisis heen te komen.

Het idee: Energiedirect geeft Nederlanders de komende tijd de ruimte om elkaar een energieboost te geven via videoboodschappen op social media. Deze boodschappen worden vervolgens in tv-commercials, radiospots en via online video's verspreid.

Leonoor van den Bogaard, marketing directeur van Energiedirect, zegt: 'We beseffen dat veel Nederland op dit moment wel een ander soort energie kunnen gebruiken, naast onze boodschap over groene stroom en gas. We willen met dit initiatief mensen een goed gevoel geven in deze onzekere periode.'

De campagne is bedacht en ontwikkeld door SuperHeroes Amsterdam. Niek Eijsbouts (creatief directeur) zegt: 'Creativiteit viert hoogtij in deze roerige tijd waar in hoog tempo veel verandert. Ons team kreeg dan zelf ook een energieboost om dit in no-time vanuit huis voor elkaar te krijgen en al die mooie videoboodschappen in een campagne samen te brengen.'

Dit is na een samenwerking van vier jaar de laatste campagne van SuperHeroes voor Energiedirect. Accenture Interactive neemt het bureau-stokje over.



Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken