Energiedirect geeft zendtijd weg
- Bureaus
- 6 apr 2020 @ 09:40
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Campagnes
- 6 apr 2020 @ 09:40
- Lucas Boon
Energiedirect.nl is in zijn nieuwe campagne op een missie: heel Nederland voorzien van positieve energie. Doel is om samen door de coronacrisis heen te komen.
Het idee: Energiedirect geeft Nederlanders de komende tijd de ruimte om elkaar een energieboost te geven via videoboodschappen op social media. Deze boodschappen worden vervolgens in tv-commercials, radiospots en via online video's verspreid.
Leonoor van den Bogaard, marketing directeur van Energiedirect, zegt: 'We beseffen dat veel Nederland op dit moment wel een ander soort energie kunnen gebruiken, naast onze boodschap over groene stroom en gas. We willen met dit initiatief mensen een goed gevoel geven in deze onzekere periode.'
De campagne is bedacht en ontwikkeld door SuperHeroes Amsterdam. Niek Eijsbouts (creatief directeur) zegt: 'Creativiteit viert hoogtij in deze roerige tijd waar in hoog tempo veel verandert. Ons team kreeg dan zelf ook een energieboost om dit in no-time vanuit huis voor elkaar te krijgen en al die mooie videoboodschappen in een campagne samen te brengen.'
Dit is na een samenwerking van vier jaar de laatste campagne van SuperHeroes voor Energiedirect. Accenture Interactive neemt het bureau-stokje over.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Volkswagen en TeamNL lanceren campagne ‘Hey, is dat niet?!’
- Centraal Beheer start campagne om bewustzijn over pensioen te...
- Wegenwacht richt pijlen op jongere doelgroep
- Nieuwe merkcampagne BPD: luisteren bouwt buurten
- Nederland ervaart grootschalige uitvalscampagne
- Closed on Monday kiest Sheltersuit na pitchtraject
Laatste Nieuws
- ANWB Private Lease en Marktplaats... 21-11-2025
- Van Geloven kiest Joe Public als... 21-11-2025
- OK Creative Agency lanceert... 21-11-2025
- Herpositionering versterkt rol WTC... 21-11-2025
- The Social Hub kiest voor UM20-11-2025
- FMI rebrandt naar Sour Supplier19-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

