Huispedia kiest Friends and Foes
- Bureaus
- 30 okt 2020 @ 09:57
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - KlantenCampagnes
- 30 okt 2020 @ 09:57
- Lucas Boon
Huizenplatform Huispedia heeft voor creatief bureau Friends & Foes gekozen om aan de slag te gaan met zijn merkstrategie en -positionering. Eerste wapenfeit is een nieuwe social media-campagne genaamd 'Weet waar je huis staat'.
Beeld: still uit merkfilm.
Deze 'optimistische smart-budget campagne’ moet voor start-up Huispedia de eerste stap naar bekendheid onder een bredere doelgroep betekenen. Tot nu toe richtte het platform zich in zijn marketingactiviteiten louter op mensen die een huis willen kopen of verkopen. Maxim Bours, CEO en medeoprichter van Huispedia, zegt: 'Deze mensen zijn actief op zoek en in dat zoekproces komen wij goed naar boven. We zijn na Funda nu al het tweede huizenplatform in de Nederlandse markt, maar onze propositie gaat verder dan alleen het moment van koop en verkoop. Anders dan onze concurrenten zitten wij niet alleen op het transactiemoment. Wij zijn er als je wil weten wat een huis waard is en we bieden inzichten in de actuele waarde van alle 8 miljoen huizen in Nederland. Samen met Friends & Foes hebben we die propositie goed scherp gekregen.'
Gijs de Beus, strategy director bij Friends & Foes, vult aan: 'Die propositie hebben we met onze Hero Brand-benadering omgezet in een onderscheidend merkverhaal en bijbehorende pay-off. Voor veel mensen is hun huis het grootste bezit, en meteen ook hun grootste schuld. Je wil dus weten wat je huis waard is, maar dat is nog best complex. Die onduidelijkheid leidt tot onzekerheid en zelfs argwaan in de markt. Dat het helemaal niet ingewikkeld hoeft te zijn, maakt Huispedia glashelder. En dan hebben ze ook nog eens alle diensten in huis om iets met die waarde te doen.'
De campagne introduceert de pay-off 'Huispedia. Weet waar je huis staat' en wordt uitgerold op Facebook, Instagram en YouTube. Bekijk de merkfilm hieronder:
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Vodafone kiest Indie voor 'Oh yeah'-campagne
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- Campagne Specsavers onderstreept maatschappelijke rol
- Kruidvat trapt zomer af met herkenbare vakantiedeals
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
Laatste Nieuws
- MediaMarkt kiest Serviceplan als... 03-07-2025
- Candid in financieel zwaar weer -... 02-07-2025
- Reclamecampagne vol droge humor te... 01-07-2025
- ASN Bank trapt rebranding af met... 01-07-2025
- Sire rekent af met vooroordelen... 01-07-2025
- Wefilm stelt jong creatief talent... 01-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers