Huispedia kiest Friends and Foes

Huispedia kiest Friends and Foes
  • Bureaus
  • 30 okt 2020 @ 09:57
  • 25554 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • KlantenCampagnes

Huizenplatform Huispedia heeft voor creatief bureau Friends & Foes gekozen om aan de slag te gaan met zijn merkstrategie en -positionering. Eerste wapenfeit is een nieuwe social media-campagne genaamd 'Weet waar je huis staat'.

Beeld: still uit merkfilm.

Deze 'optimistische smart-budget campagne’ moet voor start-up Huispedia de eerste stap naar bekendheid onder een bredere doelgroep betekenen. Tot nu toe richtte het platform zich in zijn marketingactiviteiten louter op mensen die een huis willen kopen of verkopen. Maxim Bours, CEO en medeoprichter van Huispedia, zegt: 'Deze mensen zijn actief op zoek en in dat zoekproces komen wij goed naar boven. We zijn na Funda nu al het tweede huizenplatform in de Nederlandse markt, maar onze propositie gaat verder dan alleen het moment van koop en verkoop. Anders dan onze concurrenten zitten wij niet alleen op het transactiemoment. Wij zijn er als je wil weten wat een huis waard is en we bieden inzichten in de actuele waarde van alle 8 miljoen huizen in Nederland. Samen met Friends & Foes hebben we die propositie goed scherp gekregen.'

Gijs de Beus, strategy director bij Friends & Foes, vult aan: 'Die propositie hebben we met onze Hero Brand-benadering omgezet in een onderscheidend merkverhaal en bijbehorende pay-off. Voor veel mensen is hun huis het grootste bezit, en meteen ook hun grootste schuld. Je wil dus weten wat je huis waard is, maar dat is nog best complex. Die onduidelijkheid leidt tot onzekerheid en zelfs argwaan in de markt. Dat het helemaal niet ingewikkeld hoeft te zijn, maakt Huispedia glashelder. En dan hebben ze ook nog eens alle diensten in huis om iets met die waarde te doen.'

De campagne introduceert de pay-off 'Huispedia. Weet waar je huis staat' en wordt uitgerold op Facebook, Instagram en YouTube. Bekijk de merkfilm hieronder:





Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken