Roorda maakt CoronaMelder campagne
- Bureaus
- 12 okt 2020 @ 18:54
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Campagnes
- 12 okt 2020 @ 18:54
- Sjaak Hoogkamer
De veelbesproken CoronaMelder-app is beschikbaar. Roorda Reclamebureau maakte in opdracht van ministerie van VWS de bijbehorende massamediale campagne.
CoronaMelder stuurt je een melding als je langer dan 15 minuten dicht bij iemand in de buurt bent geweest die later het coronavirus blijkt te hebben. Dit kan een bekende zijn, maar ook een app-gebruiker bij wie je in de buurt was en die je niet kent. Als je een melding hebt ontvangen, lees je in de app welke maatregelen je kan nemen en of je je kunt laten testen. Zo weet je eerder of je mogelijk bent besmet en kun je voorkomen dat je onbewust een ander besmet. Want je kunt het coronavirus al doorgeven, voordat je je ziek voelt.
In de campagne voor de nieuwe CoronaMelder-app speelt de persoonlijke motivatie een grote rol.
Joeri Jansen (creatief directeur Roorda Reclamebureau): ‘In de campagne speelt de persoonlijke motivatie een grote rol. Je downloadt de app namelijk niet om jezelf te beschermen, maar om anderen te beschermen en het onbewust verspreiden van het virus te voorkomen. In de campagne zien we daarom mensen vertellen voor wie zij de app hebben gedownload en wie zij dus willen beschermen. Deze mensen vertellen vervolgens weer voor wie zij de app hebben gedownload. Dat kan je opa of oma zijn, maar ook je jaarclub, of je collega.’
Credits
Bureau: Roorda Reclamebureau
Creatie: Joeri Jansen, Joost van Nistelrooij, Justin van Creij
Strategie: Tabula Rasa
Account: Vanessa Smit, Marleen Delisse, Hans Bauman
Regie: Mees Peijnenburg (Halal)
D.O.P.: Robbie van Brussel
Edit: Joshua Menco
Grading en postproductie: De Grot
Muziek: Sharkee
Sounddesign: SoundCircus
Fotografie: Maeve Stam (Halal)
Design: Jorn Slotboom, Kevin Scheffer
Verantwoordelijk bij opdrachtgever: Mariëlle Verlouw, Corliz de Jongh, Suzanne Koning
Media inkoop: Initiative
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Kruidvat houdt het nuchter met nieuwe gezondheidscampagne
- [column] De toekomst van strategie
- Souf en Hugo van de Vriendenloterij door DDB Amsterdam overall...
- Bruna test AI-commercial en -billboard en consument lijkt geen...
- Auping lanceert campagne rond ultiem slaapcomfort
- Initiative en Yune winnen geïntegreerde pitch voor Makro
Laatste Nieuws
- Vodafone verlengt levensduur... 24-10-2025
- Huisdieren geven levensles in nieuwe... 23-10-2025
- Jumbo blaast nieuwe... 23-10-2025
- Kruidvat houdt het nuchter met... 20-10-2025
- Leer emoties herkennen als... 17-10-2025
- Bruna test AI-commercial en... 16-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes

