'FHV 40 jaar' documentaire opgedoken
- Bureaus
- 23 nov 2020 @ 09:55
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - StrategieCreatieStorytelling
- 23 nov 2020 @ 09:55
- Peter van Woensel Kooy
De niet eerder vertoonde documentaire 'FHV 40 jaar - Verleden, heden en toekomst van een reclamebureau' (1 uur en 13 minuten) is opgedoken. Hier is hij te zien.
Bekijk de documentaire naar aanleiding van het 40-jarig bestaan van het reclamebureau FHV, later FHV/BBDO, in het venster hieronder.
De docu uit 2002 is gemaakt door Tonko Dop en ging de lucht in als eerbetoon aan Giep Franzen op de dag van de Effie Awards 2020. Met dank aan Andy Mosmans. Screenshot hierboven uit de film, met van links naar rechts oprichters Franzen, Nico Hey en Martin Veltman. Een plezier om te zien en 'need to know' voor iedereen die nieuw en ouder is in het marketingcommunicatievak, want FHV was legendarisch. De film laat goed de chemie tussen de medewerkers zien en soms spanning. Ze golden als 'de communisten' binnen het BBDO-netwerk (zie de docu), verzonnen lange termijncampagnes voor klanten als Douwe Egberts, Heineken, Mars en Albert Heijn. En leverden ladingen talent af. Het 'merkenbouwen' werd hier uitgevonden.
(PvWK)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Franzen
- nieuw
- reclamebureau
- marketing
- Franzen
- Hey & Veltman
- venster
- communicatie
- need to know
- Douwe Egberts
- Heineken
- Hey & Veltman
- Albert Heijn
- FHV
- Andy Mosmans. screenshot
- ouder
- Mars
- oprichter
- FHV/BBDO
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Stichting Zaadbalkanker en Zespri: check je kiwi’s
- BridgeFund lanceert nieuwe MKB-campagne: ‘Voor je weet maar...
- Nationale-Nederlanden: een hardloper in ons allemaal
- Commercialreview Q1 2025: ING, Welkoop en Lidl grote winnaars
- Gall & Gall en Natwerk lanceren eerste gezamenlijke...
- Zeeman zoekt ondergoedmodellen die clubkas willen spekken
Laatste Nieuws
- Alpaca’s stelen de show in nieuwe... 18-04-2025
- Akqa Amsterdam, TBWA\, Ace en... 17-04-2025
- Look-O-Look lanceert kleurrijke... 17-04-2025
- Dr. Oetker lanceert Suprema met Chase17-04-2025
- Dr. Hauschka kiest Onze Kapel voor... 16-04-2025
- Contentcreatie zonder grenzen,... 16-04-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management