'FHV 40 jaar' documentaire opgedoken

'FHV 40 jaar' documentaire opgedoken
  • Bureaus
  • 23 nov 2020 @ 09:55
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • StrategieCreatieStorytelling

De niet eerder vertoonde documentaire 'FHV 40 jaar - Verleden, heden en toekomst van een reclamebureau' (1 uur en 13 minuten) is opgedoken. Hier is hij te zien.

Bekijk de documentaire naar aanleiding van het 40-jarig bestaan van het reclamebureau FHV, later FHV/BBDO, in het venster hieronder.

De docu uit 2002 is gemaakt door Tonko Dop en ging de lucht in als eerbetoon aan Giep Franzen op de dag van de Effie Awards 2020. Met dank aan Andy Mosmans. Screenshot hierboven uit de film, met van links naar rechts oprichters Franzen, Nico Hey en Martin Veltman. Een plezier om te zien en 'need to know' voor iedereen die nieuw en ouder is in het marketingcommunicatievak, want FHV was legendarisch. De film laat goed de chemie tussen de medewerkers zien en soms spanning. Ze golden als 'de communisten' binnen het BBDO-netwerk (zie de docu), verzonnen lange termijncampagnes voor klanten als Douwe Egberts, Heineken, Mars en Albert Heijn. En leverden ladingen talent af. Het 'merkenbouwen' werd hier uitgevonden.
(PvWK)



Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken