Campina komt met pak zonder dop
- Bureaus
- 16 feb 2021 @ 11:33
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Campagnes
- 16 feb 2021 @ 11:33
- Lucas Boon
Campina lanceert voor zijn 'Biologisch'-producten een vernieuwde verpakking zonder plastic dop. Voor de meeste volwassenen weinig nieuws onder de zon, maar hoe reageert de jongere generatie, die hier niet mee is opgegroeid? Een nieuwe campagne, ontwikkeld door TBWA\Neboko, moet uitkomst bieden.
De campagne grijpt terug naar vroeger. Voor volwassenen is een pak zonder dop niet nieuw, maar jonge kinderen zijn er niet bekend mee. Zij hebben nog nooit gehoord van 'flappen' of 'dichtvouwen'. Dus hoe denkt de aankomende generatie dat het pak opengaat? In de campagnevideo zien we hoe een stel dolenthousiaste kinderen op ontdekking gaat met het vernieuwde Campina-pak. Al snel blijkt dat het openen kinderlijk eenvoudig is dankzij de zogenoemde vernieuwde schenkopening.
Minder materiaal
Door de vernieuwde literverpakkingen van Campina Biologisch is de plastic draaidop overbodig gemaakt, aldus het bedrijf. Hiermee moet de productie van miljoenen plastic draaidoppen worden voorkomen. Ook is er in de verpakking een laagje minder materiaal gebruikt, waardoor het ongebleekte bruine karton direct zichtbaar is. De vernieuwde verpakking heeft daarmee 37% minder CO2-uitstoot ten opzichte van de oude verpakking.
Jim van Es, senior brand manager bij Campina, zegt: 'Wij maken ons sterk voor duurzaamheid. Het nieuwe pak is een klein verschil voor de consument, maar een groot verschil voor de natuur.'
Rik Ledder, CEO van TBWA\Neboko, vult aan: 'Met deze campagne laten we op sympathieke wijze zien hoe we met Campina Biologisch een flinke stap vooruit maken om minder plastic te gebruiken. Deze ontwikkeling kunnen wij als bureau natuurlijk alleen maar toejuichen.'
De campagne wordt uitgerold op televisie en online. Bekijk de commercial hieronder:
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Vier nieuwe gezichten bij Gardeners 21-03-2025
- Ontmoet Bobbie en haar familie21-03-2025
- De impact van laaggeletterdheid:... 20-03-2025
- Eerste AI-inhaakbillboard met... 20-03-2025
- NPO kiest team5pm als strategische... 20-03-2025
- Nieuw bureau Nami combineert... 18-03-2025
MarketingTribune Events
- 8apr 2025
Branded Content Event
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Een zorgvuldige en veilige inzet van AI
- COMMIT Health Club: 4x meer leads tegen lagere kosten
- Congreshacks: maak je event onvergetelijk
- Privacybewuste consumenten: hoogopgeleid, kapitaalkrachtig en onbereikbaar?
- Ensuring Exceptional Experiences in the Digital Contact Center