Vodafone introduceert nieuwe merkpositionering

Vodafone introduceert nieuwe merkpositionering
  • Bureaus
  • 2 apr 2021 @ 09:04
  • 18796 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • CampagnesMarketing

Together We Can, zo introduceert Vodafone zichzelf in zijn nieuwe merkpositionering, waarbij 'de kracht van bereik van menselijke ambitie in combinatie met technologie' centraal staat. De begeleidende campagne ziet vandaag het levenslicht.

De nieuwe positionering is geïnspireerd door eigen consumentenonderzoek van Vodafone, waaruit blijkt dat de rol van technologie het leven van mensen 'compleet transformeert'. Technologie heeft zich ontwikkeld tot iets waarvan mensen op persoonlijk niveau genieten, tot iets met veel meer betekenis voor de wereld in het algemeen, stelt Vodafone. Van een mobiele telefoon die alleen kan bellen, tot ankers met sensoren die dijken bij elkaar houden en waarschuwen zodra de waterspanning of de druk in de dijk verandert. Ook geeft 8 op de 10 ondervraagden aan duurzaamheid de belangrijkste factor in merkvertrouwen te vinden.

Marcel de Groot, executive director consumentenmarkt bij VodafoneZiggo, zegt: 'De nieuwe positionering legt de nadruk op 'wij' en het feit dat de samenwerking tussen de menselijke ambitie en technologische innovatie tot geweldige resultaten kan leiden. Het afgelopen jaar heeft corona meer dan ooit aangetoond hoe groot het belang van connectiviteit en technologie is om de samenleving, het bedrijfsleven en de overheid in verbinding te houden. Vodafone is ervan overtuigd dat technologie de levens van mensen kan verbeteren.'

Vragen

De Together We Can-campagne bestaat uit een internationale digitale tv-commercial, waarin een jong meisje vragen stelt over de wereld om haar heen, de rol die technologie speelt in het bestrijden van ziekten en klimaatverandering en de rol die technologie heeft in het verbeteren van digitale inclusie. Ook introduceert Vodafone zijn 'opgefriste merkidentiteit' met het zogenoemde Speechmark-logo en de bekende rode kleurstelling.

De campagne (ontwikkeld in samenwerking met New Commercial Arts, Superunion en WPP/Wavemaker) wordt in 30 markten uitgerold, waaronder Nederland, Duitsland, Spanje, Australië, Zuid-Afrika en Nieuw-Zeeland. Bekijk 'm hieronder:



Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken