Vodafone introduceert nieuwe merkpositionering
- Bureaus
- 2 apr 2021 @ 09:04
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - CampagnesMarketing
- 2 apr 2021 @ 09:04
- Lucas Boon
Together We Can, zo introduceert Vodafone zichzelf in zijn nieuwe merkpositionering, waarbij 'de kracht van bereik van menselijke ambitie in combinatie met technologie' centraal staat. De begeleidende campagne ziet vandaag het levenslicht.
De nieuwe positionering is geïnspireerd door eigen consumentenonderzoek van Vodafone, waaruit blijkt dat de rol van technologie het leven van mensen 'compleet transformeert'. Technologie heeft zich ontwikkeld tot iets waarvan mensen op persoonlijk niveau genieten, tot iets met veel meer betekenis voor de wereld in het algemeen, stelt Vodafone. Van een mobiele telefoon die alleen kan bellen, tot ankers met sensoren die dijken bij elkaar houden en waarschuwen zodra de waterspanning of de druk in de dijk verandert. Ook geeft 8 op de 10 ondervraagden aan duurzaamheid de belangrijkste factor in merkvertrouwen te vinden.
Marcel de Groot, executive director consumentenmarkt bij VodafoneZiggo, zegt: 'De nieuwe positionering legt de nadruk op 'wij' en het feit dat de samenwerking tussen de menselijke ambitie en technologische innovatie tot geweldige resultaten kan leiden. Het afgelopen jaar heeft corona meer dan ooit aangetoond hoe groot het belang van connectiviteit en technologie is om de samenleving, het bedrijfsleven en de overheid in verbinding te houden. Vodafone is ervan overtuigd dat technologie de levens van mensen kan verbeteren.'
Vragen
De Together We Can-campagne bestaat uit een internationale digitale tv-commercial, waarin een jong meisje vragen stelt over de wereld om haar heen, de rol die technologie speelt in het bestrijden van ziekten en klimaatverandering en de rol die technologie heeft in het verbeteren van digitale inclusie. Ook introduceert Vodafone zijn 'opgefriste merkidentiteit' met het zogenoemde Speechmark-logo en de bekende rode kleurstelling.
De campagne (ontwikkeld in samenwerking met New Commercial Arts, Superunion en WPP/Wavemaker) wordt in 30 markten uitgerold, waaronder Nederland, Duitsland, Spanje, Australië, Zuid-Afrika en Nieuw-Zeeland. Bekijk 'm hieronder:
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
- Nieuwe NIX18-campagne richt zich op ouders
Laatste Nieuws
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin... 04-07-2025
- Kruidvat kiest Ace voor social... 04-07-2025
- MediaMarkt kiest Serviceplan als... 03-07-2025
- Candid in financieel zwaar weer -... 02-07-2025
- Reclamecampagne vol droge humor te... 01-07-2025
- ASN Bank trapt rebranding af met... 01-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers